۲ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۴
کد خبر: 82607963
T T
۰ نفر

جاده علیصدر همدان ظرفیت تردد خودروها را ندارد

۲ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۵۴
کد خبر: 82607963
جاده علیصدر همدان ظرفیت تردد خودروها را ندارد

همدان - ایرنا - جانشین پلیس راه استان همدان گفت: جاده محور همدان به سمت غارعلیصدر ظرفیت تردد حجم بالای خودرو به ویژه در زمان تعطیلات را ندارد.

سرهنگ سعید اسماعیلی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جاده غارعلیصدر یك مسیر روستایی بوده كه با گذر زمان به یك جاده فرعی تبدیل شده است.
وی اضافه كرد: با توجه به افزایش میزان خودروها و شمار حضور گردشگران و مسافران در این غار تفریحی و توریستی، این جاده ظرفیت تردد این میزان خودرو را ندارد.
وی بیان كرد: عوامل پلیس در روزهای تعطیل و مناسبت ها هر لحظه منتظر شنیدن خبر ناخوش یك سانحه رانندگی رخ به رخ در این جاده 2طرفه هستند.
جانشین پلیس راه استان همدان اظهار كرد: شمار سوانح خسارتی در این جاده كم بوده و بیشتر سوانح منجر به جرح و فوت افراد می شود.
سرهنگ اسماعیلی گفت: بار ترافیك در حدفاصل بلوار نجفی همدان تا میدان نیایش شهر بهار و سه راهی سوباشی تا گل تپه در زمان حضور مسافران و گردشگران به شدت افزایش می یابد.
وی یاداوری كرد: عصر یكشنبه هفته جاری یكدستگاه سواری پراید هنگام بازگشت از غار علیصدر در حدفاصل میدان گل تپه به سه راهی سوباشی واژگون شد.
جانشین پلیس راه همدان افزود: در این سانحه چهار عضو یك خانواده به شدت مجروح شدند كه مادر 70 ساله به علت شدت جراحات وارده جان باخت.
سرهنگ اسماعیلی اظهاركرد: طبق بررسی های صورت گرفته علت بروز این سانحه رانندگی خواب آلودگی راننده پراید بوده است.
وی گفت: بیشتر خودروهایی كه در مسیر غارعلیصدر دچار سانحه می شوند متعلق به افراد بومی است و مسافران سهم كمتری از سوانح را به خود اختصاص داده اند.
وی اضافه كرد: عامل بروز 100 درصد واژگونی ها خواب آلودگی راننده و 80 درصد مجموع سوانح رانندگی این استان بی توجهی به جلو ناشی از خستگی و خواب آلودگی است.
جاده 68 كیلومتری بلوار آیت الله نجفی شهر همدان به سمت غارعلیصدر، پرترافیك ترین جاده این استان در تعطیلات پایان هفته گذشته بوده است.
به علت افزایش تردد مسافران از این مسیر برای بازدید از غار تفریحی و توریستی علیصدر، در هر 12 كیلومتر یك تیم پلیس راه برای پیشگیری از بروز سانحه رانندگی مستقر شده بود.
نوروز سال 96 بیش از 72 هزار گردشگر وارد شهرستان كبودراهنگ شدند كه افزون بر 65 هزار نفر از گردشگران از غار علیصدر بازدید كردند همچنین حدود 18 هزار گردشگر در روز عید فطر امسال از غار بازدید كردند.
غارعلیصدر در ارتفاعات 'ساری قیه' در حوالی روستای علیصدر شهرستان كبودراهنگ (استان همدان) واقع شده و یكی از دیدنی های جهانگردی استان همدان محسوب می شود.
طبق آخرین آمار ارائه شده از سوی رئیس پلیس راه استان همدان بهار امسال 84 نفر در سوانح برونشهری این استان جان باختند.
همدان دارای پنج هزار و 400 كیلومتر انواع راه از جمله 85 كیلومتر آزاد راه، 528.5 كیلومتر بزرگراه، 340 كیلومتر راه اصلی، 797 راه فرعی و سه هزار و 250 كیلومتر راه روستایی است.
اخبار مهم خبرگزاری ایرنا كشور و استان همدان را به طور شبانه روزی از كانال خبری تلگرام ' اخبار ایرنا همدان ' به نشانی @irnahamadan دریافت كنید.
7526/6993
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:اكبر بهاروند