۵ مرداد ۱۳۹۶، ۱۶:۵۲
کد خبر: 82612142
T T
۰ نفر
راه اندازی جنبش'حفاظت از قبله اول مسلمانان' در هند

دهلی نو-ایرنا- صدها نفر از علما، ائمه جمعه و مسلمانان هند با راه راندازی جنبشی با عنوان'حفاظت از قبله اول مسلمانان ' با حمایت از مردم مظلوم فلسطین، اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی را محكوم كردند.

به گزارش ایرنا،علما و ائمه جمعه در نظر دارند در نخستین اقدام روز جمعه (6 مرداد) به طور همزمان در خطبه های نماز جمعه سراسر هند با تشریح جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین ،در تجمع های ضد صهیونیستی شركت كنند.
تعدادی از این علما از جمله 'سعید نوری' بنیانگذار و دبیركل اكادمی رضا،رئیس و دبیر جمعیت علمای اهل سنت وتعدادی از علما و شخصیت های برجسته مسلمان هند روز پنجشنبه در دیدار با سركنسول كشورهای اسلامی در شهرهای مختلف هند خواستار حمایت آنها از جنبش حفاظت از قبل اول مسلمانان شدند.
سازمان 'رضا اكادمی 'كه یكی از سازمان های مهم اهل سنت و صوفی مسلك بریلوی است نیز با صدور بیانیه ای اعلام كرد این سازمان با راه اندازی جنبشی به نام 'حفاظت از قبله اول مسلمانان به اقدامات محدود كننده رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی اعتراض می كند.
در ادامه این بیانیه اضافه شده است اقدامات خشونت آمیز نیروهای اشغالگر صهیونیستی در مسجد الاقصی غیر قابل تحمل است و صلح امنیت جهانی را به خطر می اندازد.
علما و ائمه جمعه هند در ادامه این بیانیه اضافه كردند هزاران نفر از ائمه جمعه هند در روز جمعه در خطبه های نماز جمعه باتشریح جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین در تجمع ضد صهیونیستی شركت می كنند.
در ادامه این بیانیه ایران به عنوان بزرگترین حامی مردم فلسطین دانسته و از دولت ایران خواسته شده كه برای حفاظت از قبل اول مسلمانان جهان تلاش كند.
تنش در فلسطین اشغالی از روز جمعه 23 تیرماه براثر درگیری میان فلسطینی ها و رژیم صهیونیستی و در پی آن بستن درهای مسجد الاقصی به دستور 'بنیامین نتانیاهو' نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزایش یافت.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلی خلیل نژاد