۱۰ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۰
کد خبر: 82617066
T T
۰ نفر
نماینده مجلس: تمام اركان نظام جمهوری اسلامی پشتوانه رئیس جمهوری است

زنجان - ایرنا - نایب رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: با برگزاری مراسم تحلیف و تنفیذ حكم ریاست جمهوری تمام اركان و نهادهای كشور پشتوانه رئیس جمهوری می شوند.

فریدون احمدی روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: رئیس جمهوری بالاترین مقام اجرایی كشور است و با رای مستقیم مردم انتخاب می شود و جایگاه ویژه دارد.
وی یادآورشد: هر شخصی برای اجرای برنامه نیاز به پشتوانه دارد و به هر میزان كه این پشتوانه قوی تر باشد، به همان میزان فرد با صلابت و جدیت بیشتری كارها را پیش می برد.
احمدی اظهار كرد: تنفیذ حكم رئیس جمهوری به دست رهبر معظم انقلاب و تحلیف در مجلس شورای اسلامی، پشتوانه ای قوی برای رئیس قوه مجریه محسوب می شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: در جمهوری اسلامی 2 بحث جمهوریت و اسلامیت حكومت مطرح است مشروعیت رئیس جمهوری با آرای مردم، تایید آن از سوی رهبر معظم انقلاب و سوگند یاد كردن در مجلس شورای اسلامی تصویب می شود.
وی خاطرنشان كرد: هر پشتوانه ای، نیاز به پاسخگویی هم دارد و این موضوع مانعی در برابر دیكتاتوری یا تضییع حقوق مردم است.
احمدی ادامه داد: در دوره جدید فعالیت ریاست جمهوری، تمام اركان نظام گرد هم جمع می شوند تا برای شخص منتخب مردم كه از فیلترهای نظارتی خاصی هم عبور كرده است، همراه و همكار سكاندار چهار ساله كشور باشند.
نایب رئیس كمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: تمام این رویدادها در مراسم تنفیذ و تحلیف پشتوانه قانونی رئیس جمهوری است تا بتواند با تكیه بر آن برنامه های جاری و اجرایی كشور را برای تحقق اهداف نظام به درستی اجرا كند.
وی تاكید كرد: به هر میزان كه اتحاد و انسجام اركان مختلف نظام در امور اجرایی بیشتر باشد به همان میزان منتخب ملت با روحیه بهتر و پشتوانه قوی تر برنامه ها را به سرانجام می رساند.
احمدی تصریح كرد: تمام قوا و مسئولان كشور باید مسئولیت خود را در كنار همدیگر به درستی انجام دهند تا اهداف نظام محقق شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مشكلات كنونی كشور، متوجه تمام قوا و موفقیت نظام وابسته به عملكرد قوا و دستگاه های نظارتی است.
3001/6085
خبرنگار: مینا افشاری ** انتشار دهنده: رویا رفیعی
۰ نفر