۱۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۲۳
کد خبر: 82618919
T T
۰ نفر
همه آمبولانس هاي كشور به دستگاه الكتروشوك مجهز شدند

تهران - ايرنا - سرپرست اورژانس كشور گفت: همه آمبولانس هاي كشور به دستگاه الكتروشوك و همه آمبولانس هاي تهران به دستگاه نوار قلب و ارسال سريع آن به متخصص قلب در بيمارستان مجهز شدند.

به گزارش خبرنگار سلامت ايرنا، پيرحسين كوليوند روز چهارشنبه در جشنواره تجليل از بيمارستان هاي برتر در حوزه درمان سكته هاي قلبي و مغزي در بيمارستان قلب شهيد رجايي افزود: اجراي طرح درمان سريع بيماران مبتلا به سكته هاي قلبي(247) و طرح درمان سريع سكته مغزي( 724، درمان سريع در هفت روز هفته و 24 ساعته) جان بيماران زيادي را نجات داده است و موجب حذف تشريفات اداري و سرعت در نجات بيماران شده است.
وي گفت: از دو سال پيش اين طرح در تعدادي از بيمارستان هاي كشور اجرا شد و اكنون طرح درمان سكته هاي مغزي در 54 بيمارستان و طرح درمان سريع سكته هاي قلبي در 54 بيمارستان اجرا مي شود و با اجراي اين طرح ها تيم درمان از مرحله اورژانس پيش بيمارستاني( 115) تا اتاق عمل به صورت هماهنگ و يكپارچه عمل مي كند.
كوليوند اضافه كرد: اگر براي بيماران دچار سكته قلبي به شماره 115 تماس گرفته شود، عمليات ترياژ و معايتات اوليه از همان زمان رسيدن بر بالين بيمار انجام مي شود و در مسير نوار قلب بيمار گرفته شد و براي متخصص قلب در بيمارستان ارسال مي شود و در صورت تشخيص پزشك متخصص بيمار بدون رفتن به اورژانس بيمارستان مستقيم از راهروي مخصوص به بخش كت لب يا همان بخش قلب بيمارستان منتقل مي شود و عمليات نجات با داروهاي پيشرفته و در صورت نياز به آنژيوگرافي در كوتاهترين زمان ممكن اجرا مي شود.
وي گفت: آمبولانس هاي كشور نيز به تجهيزات لازم براي درمان سريع افراد مبتلا به سكته مجهز شده اند، در همه آمبولانس ها دستگاه الكتروشوك نصب شده است. طرح درمان سريع سكته هاي قلبي به طور كامل در شهر تهران اجرا مي شود و تمام آمبولانس هاي پايتخت به دستگاه نوار قلب و ارسال ديجيتال آن مجهز شده اند و اميدواريم در آينده نزديك اين امكانات در تمام آمبولانس هاي كشور تامين شود.
سرپرست اورژانس كشور ادامه داد: براي درمان سريع سكته هاي مغزي نيز 14 هزار نيروي تكنسين اورژانس كشور آموزش ديده اند و پروتكل تشخيص سريع سكته مغزي با همكاري انجمن نورولوژي كشور براي اورژانس كشور تدوين و ابلاغ شده است و انجمن تخصصي نورولوژي پيش بيمارستاني نيز تشكيل شده است.
وي گفت: از زمان اجراي طرح درمان سريع سكته هاي قلبي تاكنون 330 هزار و 550 بيمار با علامت عارضه قلبي به بيمارستان منتقل شده اند كه از اين تعداد پنج هزار و 32 نفر با كد 247 منتقل شده و مشمول خدمات سريع اين طرح قرار گرفته است.
خبرنگار: افشين شاعري **انتشار: علي حبيبي
اجتمام 3063 **1569
آگاهي از آخرين اخبار اجتماعي و حوادث ايران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعي ايرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej
۰ نفر