۱۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۴۷
کد خبر: 82619728
T T
۰ نفر
نشست هم انديشي اعضاي هيات مديره وپيشكسوتان خانه مطبوعات يزد برگزارشد

يزد - ايرنا - نخستين نشست هم انديشي اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات يزد با پيشكسوتان رسانه و خبر روز پنجشنبه به ميزباني خبرگزاري جمهوري اسلامي استان برگزار شد .

به گزارش ايرنا، در نشست اعضاي هيات مديره خانه مطبوعات استان و پيشكسوتان اين حوزه در خصوص چگونگي برگزاري آيين روز خبرنگار و برنامه هاي آينده خانه مطبوعات يزد بحث و تبادل نظر كردند.
عضو شوراي مركزي خانه مطبوعات كشور و رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي استان يزد در اين نشست گفت: از رسانه ها و مطبوعات به عنوان ركن چهارم دموكراسي ياد مي شود و رسيدن به جايگاه واقعي نقش آفريني رسانه ها و اصحاب رسانه در جامعه تنها در سايه همدلي و همكاري فعالان اين حوزه براي تحقق مطالبات قانوني و بر حق اين قشر حاصل مي شود.
كاظم شاملو افزود: اگر فعاليت هاي خانه مطبوعات با همدلي پيگيري شود، ارتقاء جايگاه اين خانه در بين جامعه هدف و مسئولان را درپي دارد و دستيابي به اهداف فعالان اين حوزه با سرعت و كيفيت بهتري محقق مي شود .
وي تصريح كرد: تلاش شوراي مركزي خانه مطبوعات كشور در سه سال گذشته بر اين بوده كه مطالبات و انتظارات جامعه هدف را به متوليان اين حوزه منتقل كند كه در اين راستا نشست هاي متعددي با معاون مطبوعاتي وزير فرهنگ و ارشاد و ديگر مسوولان اين معاونت برگزار و بخش قابل توجهي از انتظارات فعالان اين حوزه در تدوين اساسنامه خانه مطبوعات لحاظ شد و برنامه وزارت ارشاد نيز بر اين است كه بخش عمده امور مربوط به رسانه ها و فعالان اين حوزه را به خانه هاي مطبوعات واگذار كند.
در ادامه اين نشست تعدادي از پيشكسوتان و فعالان حوزه رسانه استان يزد از جمله آقايان اركان، معنوي، ميرحسيني، حائري زاده، فيضي، وفايي شاهي و آذرنگار ديدگاه هاي خود را در خصوص مسائل و نيازها خانه مطبوعات استان مطرح و برهمدلي و برنامه ريزي مدون در راستاي ماموريت هاي خانه مطبوعات استان تاكيد كردند.
رئيس هيات مديره خانه مطبوعات استان نيز يزد با بيان در پيش بودن روز خبرنگار بر تلاش همه فعالان اين حوزه براي ارتقاء جايگاه اصحاب رسانه و برگزاري مراسمي شايسته براي خبرنگاران استان تاكيد كرد.
كاظم صادقپور افزود: بهره گيري از نظرات جامعه هدف، برگزاري جلسات هم انديشي و همچنين ايجاد و راه اندازي كارگروه هاي تخصصي از برنامه هاي آينده خانه مطبوعات است.
رئيس خانه مطبوعات استان يزد نيز گفت: اين خانه با همدلي و تعامل تمامي فعالان حوزه رسانه استان با شعار خرد جمعي به دنبال ارتقاء جايگاه و منزلت اصحاب رسانه است.
سعيد صادقي مقدم افزود: اعضاء هيات مديره خانه مطبوعات استان تلاش مي كنند تا بدور از هرگونه مسائل حاشيه اي با بهره گيري از نظرات پيشكسوتان و استفاده از ظرفيت نيروهاي جوان، با هم انديشي و فارغ از جناح بندي، پاسخگويي به مطالبات بر زمين مانده فعالان رسانه هاي استان را دنبال مي كنند.
در انتخابات خانه مطبوعات استان يزد 68 نفر از مجموع 79 عضو اين خانه شركت كردند و بر اين اساس، مشاركت 86 درصدي اعضاي خانه مطبوعات در انتخابات رقم خورد.
در اين انتخابات 23 نفر براي عضويت در هيات مديره و انتخاب به عنوان بازرس نامزد شده بودند.
7536/ 6014/ خبرنگار: كاظم سبحان زاده *** انتشار: كاظم شاملو