۱۶ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۴۶
کد خبر: 82624150
T T
۰ نفر
فرماندار يزد: مصوبات شوراي آموزش و پرورش بر اساس يافته هاي علمي باشد

يزد-ايرنا- فرماندار يزد گفت: شوراي آموزش و پرورش محلي براي تضارب آرا و گفتگوست و بايد مصوبات اين شورا براساس يافته هاي علمي و پژوهشي باشد تا شاهد نتايج خوب و مطلوبي در اين زمينه باشيم.

به گزارش ايرنا، مصطفي سالاري روز دوشنبه در جلسه شوراي آموزش و پرورش شهرستان يزد افزود: در قانون شوراها 22 وظيفه به عهده اين شورا در سطح شهرستان در نظر گرفته شده كه بخش قابل توجهي از آنها مربوط به فراهم نمودن شرايط بهتر براي فضاي تعليم و تربيت است.
وي با انتقاد از طرح مباحث كلي در شوراي آموزش و پرورش شهرستان گفت: طرح برخي از مسائل كلي نظام تعليم و تربيت در شوراي شهرستان توجيه ناپذير است چراكه در حوزه شهرستان ما بايد براساس ظرفيت ها و پتانسيل هاي خود مسائل را بررسي نماييم.
رئيس شوراي آموزش و پرورش يزد بر تعامل و هماهنگي شوراي آموزش و پرورش شهرستان با ساير كارگروه ها و شوراها در سطح استان و شهرستان تأكيد كرد و افزود: در سال جاري ستاد بازآفريني شهري پايدار و همچنين ستاد راهبردي ثبت جهاني بافت تاريخي يزد فعال شده است كه در اين زمينه با توجه به دريافت اعتبارات ملي مي توانند در حوزه تعليم و تربيت كمك كار نواحي آموزش و پرورش شهرستان باشند.
وي در خصوص برنامه ريزي براي رفع مشكلات پيش روي مدارس در آستانه‌ بازگشايي مدارس در قالب پروژه مهر گفت: شايسته است دستگاه هاي ديگر شهرستان در بحث بازگشايي مدارس ياري‌گر آموزش و پرورش باشند تا با فراهم سازي بستر و فضاي مناسب آغاز سال تحصيلي جديدي همراه با شور و نشاط مطلوب همراه شود.
بازديد هفتگي جمعي از اعضاي شوراي آموزش و پرورش از مدارس در نقاط كمتر برخوردار شهرستان، پيگيري به منظور تكميل پروژه هاي آموزشي با پيشرفت بالاي 60 الي 70 درصد و جمع بندي و ارائه گزارش كمبود نيروي انساني در مدارس شهرستان به شوراي آموزش و پرورش استان از مهمترين مصوبات اين جلسه بود.
شهرستان يزد بيش از 600 هزار نفر جمعيت دارد.
7537 / 6197 خبرنگار: مسعود ميرجليلي**انتشار: فلاح