۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۲:۱۴
کد خبر: 82624650
T T
۰ نفر
راه اندازي سه كتابخانه سيار روستايي كودكان و نوجوانان در كردستان

سنندج-ايرنا- مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كردستان گفت: كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان كردستان از طريق 20 مركز فرهنگي ثابت و سه كتابخانه سيار روستائي با ارايه فعاليتهاي فرهنگي، هنري و ادبي با مخاطبين كودك و نوجوان خود ارتباطي چهره به چهره برقرار مي كند.

به گزارش ايرنا،سهيلا شيخي روز سه شنبه در ديدار با فرماندار شهرستان قروه افزود: تاكنون سه كتابخانه سيار روستايي در شهرستان مريوان،بانه و سقز جهت ارائه فعاليت هاي فرهنگي براي كودكان و نوجوانان راه اندازي شده است.
به گفته وي با توجه به اينكه تعداد روستاهاي قروه زياد است و بچه هاي روستا نياز به فرهنگ مطالعه كتاب و كتابخواني دارد كتابخانه سيار روستايي نيز با مساعدت فرمانداري در شهرستان قروه نيز راه اندازي شود.
شيخي اضافه كرد: اگر ماشين كتابخانه سيار تجهيز شود مي توان به بيش از 20 روستا علاوه بر كتاب رساني به كودكان و نوجوانان فعاليت هاي فرهنگي-هنري و ادبي نيز اجراء شود.
وي هدف از اين اقدام را توسعه كتاب و كتابخواني در بين كودكان و نوجوانان،اجراي فعاليت هاي فرهنگي-هنري شامل قصه گويي، شعر خواني، نمايش عروسكي، پخش فيلم، تهيه روزنامه ديواري، كتابخواني، نقاشي، سفالگري، گفتگو هاي آزاد و غيره دانست.
مديركل كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان استان كردستان با اشاره به اينكه كتابخانه تخصصي كودكان و نوجوانان با توجه به رده سني در كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان وجود دارد گفت:بچه ها مي توانند از كتاب ها متناسب با سنشان از آن استفاده كنند.
شيخي با بيان اينكه سابقه فعاليت كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان با هدف ايجاد امكانات لازم جهت رشد و پرورش فكري و ذوقي كودكان و نوجوانان تاسيس شده است افزود: تاسيس اين مراكز جهت غني سازي اوقات فراغت و پرورش استعدادهاي خلاق كودكان و نوجوانان است.
وي با اشاره به اهداف كلي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان افزود: ايجاد امكانات لازم جهت رشد و پرورش فكري كودكان و نوجوانان و كمك به شكوفايي استعدادهاي آنها بر اساس ارزش ها و نظام تعليم و تربيت و بالابردن ميزان آگاهي، بينش و دانش كودكان و نوجوانان است.
شيخي اضافه كرد: آماده ساختن كودكان و نوجوانان براي زندگي فردي و اجتماعي با آموزش مهارت ها،غني سازي اوقات فراغت كودكان و نوجوانان با توجه به استعدادهاي نهفته آنها،ارائه برنامه هاي مختلف فرهنگي ،هنري و ادبي با شيوه هاي مختلف، شكوفا سازي خلاقيت و كشف استعدادها است.
در استان كردستان 23 هزار نفر كودك و نوجوان عضو كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان هستند كه از اين تعداد 2 هزار و 316 نفر در قروه و هزار و 800 نفر در سريش آباد هستند.
7345/ 3020
**خبرنگار: سارا صالحي**انتشاردهنده: عبدالله رحماني