۱۷ مرداد ۱۳۹۶، ۱۷:۱۶
کد خبر: 82625151
T T
۰ نفر
فرماندار چابهار: خبرنگار متعهد از اركان توسعه وپيشرفت هر منطقه است

چابهار- ايرنا- معاون استاندار سيستان وبلوچستان و فرماندار شهرستان ويژه چابهار گفت: خبرنگار منصف و متعهد از اركان مهم توسعه وپيشرفت هر منطقه است و مي تواند با انعكاس مشكلات نقش مهمي در ارتقاي شاخص ها داشته باشد.

ايوب درويشي روز سه شنبه با تبريك روز خبرنگار در گفت وگو با ايرنا اظهار داشت: 17 مرداد به عنوان روز خبرنگار روز تثبيت شفافيت در ابعاد مختلف است و گراميداشت اين روز به معني ارج نهادن به قلم و جايگاه مهم آن است.
وي تصريح كرد: به ‌پاس رسالت قلم و پاسداشت جايگاه رفيع اهل رسانه فرارسيدن روز خبرنگار را به اين قشر دلسوز و پرتلاش تبريك عرض نموده سربلندي و موفقيت همه طلايه‌ داران عرصه آگاهي، روشنگري و مناديان حقيقت را از ايزد منان خواهانم.
وي افزود: خبرنگار مقام و جايگاه بلندي دارد و بايد اصل پاسخگويي وشفافيت را در جامعه ترويج دهد.
وي بيان كرد: خداوند در قرآن كريم به قلم و آنچه مي نگارد قسم ياد كرده است و ما نيز ارزش قلم و خبرنگار را بيش از پيش بدانيم.
وي گفت: 17 مرداد سالروز شهادت شهيد محمود صارمي خبرنگار شجاع و متعهد خبرگزاري جمهوري اسلامي ايرنا است و فرصت مناسبي براي بررسي و ارزيابي كارنامه خدمات اطلاع رساني اين قشر تلاشگر و بهانه اي براي پاسداشت و قدرداني از تلاشهاي شبانه روزي اين قشر است.
فرماندار چابهار ادامه داد: اين روز قدرداني از مجاهدتهاي بي‌دريغ خبرنگاران و روزنامه‌ نگاران بيدار و آزادانديشي است كه زبان گويا و چشم بيدار جامعه‌ اند.
درويشي گفت: خبرنگاران انديشه سازان آگاه و دردمندان هر منطقه هستند كه در جهت تعالي افكار عمومي، روشنگري و آگاهي بخشي به جامعه تلاش مي كنند.
وي بيان كرد: اين روز يادآور حماسه آفريني هاي آناني است كه بقاي حقيقت را به بقاي خود ترجيح دادند و مزين به نام كساني است كه با تلاش و همت خويش رسالتي بزرگ كه همانا افزايش آگاهي عمومي جامعه است را بر دوش مي كشند.
وي گفت: رسانه ها و خبرنگاران چشم و گوش بينا و شنواي مردم و همواره به فكر انعكاس مشكلات هستند.
وي تصريح كرد: روز خبرنگار هر سال يادآور مجاهدت ها و زحمات آناني است كه در تمامي عرصه ها با حضور خود مسئوليتي تاريخي را در بيان واقعيت ها بر عهده دارند، كساني كه صداقت را سرلوحه كردار وگفته هاي خود قرار داده تا در راه رساندن حقايق به گوش مخاطبان خود لحظه اي فروگذار نكنند.
فرماندار چابهار گفت: مهمترين سرمايه هر رسانه جلب اعتماد عمومي است كه مي تواند با فعاليت و عملكرد خوب آن را به دست آورد.
درويشي بيان كرد: امروزه علم و فناوري پيشرفت كرده است و كار اطلاع رساني لحظه اي توسط قشرهاي مختلف مردم انجام مي شود و بايد خبرنگاران از اين فرصت پيش آمده نهايت استفاده را ببرند.
وي گفت: چابهار ظرفيت هاي فراواني دارد كه خبرنگاران بايد آنها را به نحو احسن منعكس كنند.
وي خواستار فعاليت مجدد دفتر خبر صداوسيما در چابهار شد و افزود: نبايد رسانه ملي با چابهار، بندر اقيانوسي كشور قهر كند و در اطلاع رساني عقب بماند.
وي خواستار توجه بيشتر به حوزه اطلاع رساني و خبر از سوي مسئولان و مديران كل در چابهار شد و خاطرنشان كرد: تمامي مسئولان موظف به همكاري با خبرنگاران و ارائه آمار و اطلاعات هستند.
فرماندار ويژه چابهار افزود: بخاطر اهميتي كه به خبر و اطلاع رساني مي دهم تاكنون در سمت هاي مختلف از هيچ خبرنگاري شكايت نكرده ام و در آينده نيز بنا ندارم از خبرنگاري به خاطر نقد شكايت و يا به دادگاه معرفي كنم.
وي از تلاش ها و انعكاس به موقع اخبار چابهار توسط خبرگزاري جمهوري اسلامي ايرنا قدرداني كرد و افزود: انتظار داريم مسائل و مشكلات و ظرفيت هاي اين شهرستان در رسانه دولتي و رسمي ايرنا منتشر تا پيگيري لازم انجام شود.
3043**6081 خبرنگار: رستم كريمي نژاد ** انتشار دهنده: حيدر سراياني