۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۲
کد خبر: 82626690
T T
۰ نفر

10 كلاس درس امسال در مدارس بانه احداث می شود

۱۹ مرداد ۱۳۹۶، ۸:۲۲
کد خبر: 82626690
10 كلاس درس امسال در مدارس بانه احداث می شود

سنندج- ایرنا- مدیر آموزش و پرورش بانه گفت: امسال 8 كلاس ابتدایی و 2 كلاس متوسطه اول در مدارس این شهرستان احداث می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رضا خضری عصر روز چهار شنبه در آیین تجلیل از خبرنگاران شهرستان بانه افزود: 10 كلاس درس در مدارس بانه با اعتبار 2میلیارد و 200 میلیون ریال احداث می شود كه یك میلیارد و 200 میلیون ریال توسط آموزش و پرورش و مابقی توسط انجمن اولیا و مربیان پرداخت می شود.
وی احداث این كلاس های درس را در راستای افزایش فضای آموزشی خواند و اظهار كرد: این كلاس ها در مدرسه امام خمینی، شهید نمكی، داود پناه و شهید باهنر احداث می شود كه با توجه به افزایش جمعیت دانش اموزی نیااز به احداث كلاس های بیشتری دارند.
وی به دیگر پروژه های در دست احداث آموزش و پرورش بانه اشاره كرد و گفت: مدرسه 6 كلاسه محله مولوی، احداث 10 مدرسه روستایی سه كلاسه، یك سالن ورزشی و احداث یك هنرستان از جمله پروژه های است كه در راستای افزایش فضای آموزشی و ورزشی احداث می شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش به موفقیت دانش آموزان بانه ای در كنكور سراسری اشاره كرد و گفت: رشد قبولی داوطلبان كنكور سراسر در رتبه های كمتر از سه هزار كنكور سراسری امسال نسبت به سال گذشته بیش از 35 درصد بوده و 6 نفر از داوطلبان رتبه 2 رقمی و 57 نفر رتبه سه رقمی كسب كردند.
وی افزود: یك هزار و 492 نفر داوطلب كنكور در بانه همزمان با سراسر كشوردر پنج گروه آزمایشی شركت كردند كه بر اساس اعلام نتایج اولیه كنكور سراسری 103 نفر رتبه كمتر از سه هزار كسب كردند كه در سال گذشته 76 نفر رتبه زیر سه هزار كسب كردند.
خضری، با هدف قدر شناسی زحمات دانش اموزان، الگو پذیری دانش اموزان دیگر و ترغیب دانش آموزان دیگر هر ساله آیینی تقدیر از این دانش اموزان برتر كنكور برگزار می شود.
وی اظهار كرد: والدین، مدارس نمونه دولتی و برگزاری كلاس های كنكور نقش مهمی در قبولی دانش آموزان داشته 34 نفر از این دواطلبان در مدارس نمونه دولتی تحصیل كردند.
وی در بخش دیگری از سخنانش فرهنگ سازی و ضرورت ادامه تحصیل را برای دانش مهمترین عامل ادامه تحصیل دانش اموزان خواند و گفت: یكی از مهمترین مشكلات آموزش و پرورش در زمینه ادامه تحصیل مسائل فرهنگی است هیچ دانش آموزی به دلیل مشكل مالی از تحصیل محروم نمی ماند.
وی به قوانینی كه در برخورد با والدینی كه فرزندان خود را از تحصیل محروم می كنند اشاره كرد و گفت: طبق قانون آموزش و پرورش می توانند از والدینی كه مانع ادامه تحصیل فرزندان خود می شوند شكایت كنند كه تاكنون از این راه برای وادار كردن بعضی از والدین استفاده نشده در صورت نیاز از این قانون بهره می گیریم.
بانه با 158 هزار نفر جمعیت در 270 كیلومتری غرب سنندج واقع شده است.
7469/ 3020
**خبرنگار:زینب طلایی/ **انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
**آگاهی از آخرین اخبار استان كردستان در كانال زیر:
@IRNASANANDAJ
https://telegram.me/joinchat/DHygAj7hzZXSBJmWuX3Bvg