۲۰ مرداد ۱۳۹۶، ۹:۴۸
کد خبر: 82627617
T T
۰ نفر
آبرسانی به 24 روستای كهگیلویه نیازمند30 میلیارد ریال اعتبار

یاسوج- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های كهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی گفت: برطرف كردن مشكل آب آشامیدنی 24 روستای محروم كهگیلویه در 2 بخش مركزی و دیشموك نیازمند 30 میلیارد ریال اعتبار است.

عدل هاشمی پور روز جمعه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: آبرسانی به روستاهای «ده قاضی»، «ده احمد» و «امیرآباد» از توابع بخش دیشموك با 22 روستا و یك هزار و 200 خانوار نیازمند 20 میلیارد ریال و آبرسانی به روستاهای «شهرك دره گلالی» و «چشمه ریزك» از توابع بخش مركزی شهرستان كهگیلویه با 2 روستا و 800 خانوار نیازمند 10 میلیارد ریال اعتبار است.
وی بیان كرد: برخی روستاهای بخش مركزی و بخش دیشموك شهرستان كهگیلویه با مشكل تأمین آب آشامیدنی مواجه بوده كه رفع این مشكل در حال پیگیری است.
هاشمی پور عنوان كرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده موضوع آبرسانی به روستاهای «ده قاضی»، «ده احمد» و «امیرآباد» در بخش دیشموك و روستاهای «شهرك دره گلالی» و «چشمه ریزك» از بخش مركزی شهرستان كهگیلویه تأمین اعتبار می‌شود.
نماینده مردم شهرستان‌های كهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی این طرح‌ها در آینده‌ای نزدیك، بیان كرد: با انجام رایزنی‌های لازم با شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور قرار است اعتبار موردنیاز این طرح‌ها از محل صندوق توسعه ملی تأمین شود.
یك هزار و 676 روستای دارای سكنه در كهگیلویه و بویراحمد وجود دارد كه از این تعداد یك هزار و 420 مورد دارای تأسیسات آب‌رسانی است.
خبرنگار: فهیمه قهرمانی**انتشاردهنده: سید ولی موسوی نژاد
9868/6110