۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82628492
T T
۰ نفر

بيكاري در شهرجديد بينالود بسيار كم است

۲۱ مرداد ۱۳۹۶، ۱۰:۳۲
کد خبر: 82628492
بيكاري در شهرجديد بينالود بسيار كم است

مشهد- ايرنا- مديرعامل شركت عمران شهرجديد بينالود گفت: ميزان بيكاري در اين شهر نسبت به جمعيت آن بسيار كم و شرايط اشتغال در آن از وضعيت مناسبي برخوردار است.

حميدرضا يزداني روز شنبه در ديدار با رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز خراسان رضوي در مشهد ضمن تبريك روز خبرنگار افزود: از سه هزار هكتار وسعت شهر بينالود هزار و 400 هكتار به بخش صنعت اختصاص دارد و مي توان اين شهر را يك شهر صنعتي به شمار آورد.
وي ادامه داد: شهرك صنعتي بينالود با وسعت 153 هكتار در مراحل يكم و دوم با استقرار 210 واحد صنعتي و اشتغال پنج هزار نفر در حال فعاليت است ضمن اينكه كارخانه ايران خودرو نيز چهار هزار و 500 كارمند دارد.
مديرعامل شركت عمران شهرجديد بينالود گفت: ساكنان بينالود يا بومي منطقه هستند و يا در شهرك صنعتي و شركت ايران خودرو اشتغال دارند كه ناگزير به سكونت در اين شهر مي باشند.
وي در مورد وضعيت مسكن مهر در اين شهر نيز گفت: از سه هزار و 720 واحد مسكن مهر كه ساخت آن در بينالود آغاز شده بود تاكنون هزار و 611 واحد تكميل و بهره برداري شده است.
يزداني افزود: زيرساختهاي بخش مسكن مهر شهر بينالود در شرايط مطلوبي قرار دارد. بقيه واحدها كه ساخت آن در حال انجام است با آورده 100 ميليون ريالي متقاضي و تسهيلات 400 ميليون ريالي براي هر واحد آماده واگذاري به متقاضيان است.
رئيس خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز خراسان رضوي نيز در اين ديدار گفت: ايرنا خبرگزاري رسمي كشور است كه 20 مرداد ماه 1313 راه اندازي شد و همواره سرعت، صحت و دقت را در توليد و انتشار اخبار مدنظر داشته است.
شاهين فرشاد افزود: ايرنا در همه استانها كشور و در بسياري از كشورهاي جهان داراي نمايندگي است كه توليد و انتشار اخبار روز جهان را برعهده دارند. اين رسانه در رقابت با خبرگزاريهاي رسمي ساير نقاط دنيا تلاش مي كند اولين منتشر كننده رويدادهاي مهم باشد.
شهرجديد بينالود در فاصله 60 كيلومتري جنوب غربي مشهد حدود سه هزار و ۳۰۰ هكتار وسعت دارد كه هزار و ۱۰۰ هكتار از آن مسكوني است. بينالود دومين شهر جديد خراسان رضوي است كه اسفند ۱۳۷۰ تأسيس و عمليات اجرايي آن از سال ۱۳۸۱ آغاز شد.
خبرنگار: ميترا عبداللهي **انتشار: حسين كريم زاده
7489/1858