۲۲ مرداد ۱۳۹۶، ۱۹:۲۸
کد خبر: 82630547
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد: تحقيقات عميق مانع بدعت در زمينه امور ديني مي شود

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: انجام تحقيقات دقيق و عميق درخصوص امور ديني مانع از شكل گيري بدعت ها در اين زمينه مي شود.

به گزارش خبرنگار ايرنا، آيت‌الله محمدرضا ناصري روز يكشنبه در نشست بنياد غدير يزد با تاكيد بر جلوگيري از ايجاد تحريف در آيين‌هاي عيد غدير افزود: تا كنون براي بيان دقيق واقعه غدير فعاليت هاي خوبي در حوزه فرهنگي و آموزشي انجام گرفته ولي بخاطر عظمت و نقش آن در تاريخ هنوز جاي كار بيشتر در اين زمينه وجود دارد و بايد اقدام هاي جدي تري انجام گيرد.
وي تصريح كرد: ولايت حضرت علي (ع) به دور از اجتهاد شخصي است و تمام اعتقاد شيعه بر اساس قرآن كريم و روايات پيامبر(ص) است بنابراين بيان صحيح اين اعتقاد به جامعه يك ضرورت است.
ناصري بيان داشت: اهميت واقعه غدير و موضوع حديث ثقلين هنوز به درستي در فعاليت هاي فرهنگي تبيين نشده و همه نهادهاي فرهنگي و تبليغي در قبال آن مسئول هستند.
وي ادامه داد: واقعه غدير در آموزه هاي ديني از اهميت زيادي برخوردار است و بايد با يك حركت تحقيقي براي اقشار مختلف مردم به ويژه معلمان كه در ارتباط با جوانان هستند، تبيين شود.
نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد از برگزاري جشن هاي غدير توسط مردم و دستگاه هاي فرهنگي يزد قدرداني و بر تداوم آنها تاكيد كرد.
معاون سياسي، امنيتي و اجتماعي استانداري يزد نيز گفت: بايد با برنامه هاي مناسب فرهنگي در طول سال، چهره زيباي اسلام و تشييع را معرفي كنيم.
محمدعلي طالبي افزود: از راه هاي مناسب براي جذب ديگران به اسلام و ارزش هاي الهي، زمينه سازي است و جشن هاي مختلف و تبيين واقعه بزرگ غدير در اين عرصه نقش آفرين است .
وي تصريح كرد: هماهنگي و همكاري براي برگزاري جشن هاي واقعه غدير در سطح استان با همكاري دستگاه هاي مختلف و فرمانداري‌ها ضروري است.
طالبي بيان داشت: براي تحقق شادي مردم ظرفيت‌هاي زيادي در مسائل ديني و فرهنگ اسلامي ما وجود دارد كه يكي از مهمترين آنها عيد سعيد غدير و جشن هاي آن است .
سرهنگ علي استادي معاون اجرايي سپاه الغدير يزد نيز از بازسازي واقعه غدير در ابركوه، تفت، يزد، ميبد و زارچ در سالجاري خبر داد.
ويژه برنامه هاي عيد سعيد غديرخم در استان يزد با حضور گسترده اقشار مختلف ولايتمدار برگزار مي شود.
7536/ 6014/ خبرنگار:كاظم سبحان زاده**انتشار: كاظم شاملو