۲۴ مرداد ۱۳۹۶، ۱۵:۴۱
کد خبر: 82632676
T T
۰ نفر
واليبال قهرماني آسيا/ پيروزي بانوان ايران برابر هنگ كنگ

تهران - ايرنا - تيم ملي واليبال بانوان ايران روز سه شنبه در ادامه رقابت هاي قهرماني زنان آسيا به مصاف هنگ كنگ رفت و موفق به شكست اين تيم شد.

به گزارش فدراسيون واليبال، نوزدهمين دوره مسابقات واليبال قهرماني زنان آسيا از 18 تا 26 مردادماه در شهر «مانيل» كشور فيليپين پيگيري مي‌شود.
تيم ملي واليبال بانوان ايران كه براي كسب عنوان نهم تا دوازدهمي اين رقابت ها تلاش مي كند، امروز به مصاف هنگ كنگ رفت و موفق شد با نتيجه 3 بر يك برابر اين تيم به پيروزي برسد.
زينب گيوه، مائده برهاني، مهسا صابري، نگار كياني، الهام فلاح و تهمينه درگزني تركيب آغازين تيم ملي ايران قرار داشتند. در همان ابتدا سرويس هاي موجي هنگ كنگ به امتياز تبديل شد تا فاصله امتيازي بين ايران و حريف به 7 برسد. اگرچه شاگردان اكرم قهرماني در ادامه به بازي برگشتند و ست اول بازي را با نتيجه 25 بر 21 از دست دادند.
تيم ملي واليبال بانوان ايران در ست دوم اما با قدرت و انسجام بالاتري وارد زمين شد. بازيكنان در تمام آيتم ها خوب ظاهر شدند و در حمله و توپ گيري هم آنقدر كم اشتباه بودند كه فرصتي به رقيبشان ندادند تا در نهايت نتيجه ست قبلي را جبران كرده و با امتياز 25 بر 19 اين ست را به نفع خود به پايان رساندند. اين روند در ست سوم هم حفظ شد. اگرچه چند اشتباه فردي در طول بازي باعث از دست رفتن پوئن ها مي شد اما در مجموع عملكرد تيمي خوب شاگردان قهرماني در ست سوم باعث شد ايران ست سوم را با نتيجه 25 بر 18 پيروز شود تا تنها يك ست با پيروزي در اين بازي فاصله داشته باشد.
ملي پوشان واليبال بانوان ايراني كه ديگر نبض بازي را در دستشان گرفته بودند، در ست چهارم كمتر فرصتي به حريف دادند و با توپ گيري هاي دقيق همه فرصت هاي حمله را به نفع خود پايان مي دادند. در نهايت ايران با پيروزي 25 بر 15 در اين ست، با نتيجه 3 بر يك پيروز اين ميدان شد.
تيم ملي واليبال بانوان ايران در نخستين مسابقه خود در رقابت هاي قهرماني زنان آسيا با نتيجه سه بر يك مغلوب چين تايپه شد در دومين ديدار خود در مسابقات قهرماني آسيا برابر تايلند با شكست سه بر صفر مواجه شد و سومين ديدار خود در مرحله گروهي نوزدهمين دوره رقابت هاي واليبال زنان كه به ميزباني فيليپين برگزار مي شود، به مصاف مالديو رفت و به پيروزي سه بر صفر دست يافت.
تيم ملي واليبال بانوان ايران در مرحله دوم رقابت هاي قهرماني زنان آسيا مغلوب تيم استراليا شد و از راهيابي به مرحله بعد بازماند.
براي آگاهي از آخرين اخبار ورزشي ايران و جهان با كانال ايرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شويد.
ورزشي * 1528*
خبرنگار: حسن تميمي انتشاردهنده:علي خورسندي