۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82640849
T T
۰ نفر

هیات رئیسه شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شدند

۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۵۲
کد خبر: 82640849
هیات رئیسه شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شدند

همدان-ایرنا- انتخابات تعیین هیات رئیسه شورای پنجم شهر همدان امروز (چهارشنبه) پس از انجام مراسم تحلیف با نظارت فرماندار همدان در صحن شورا برگزار شد.

به گزارش ایرنا علی رحیمی فر و ابرهیم مولوی نامزد ریاست شورا بودند كه ابراهیم مولوی با كسب 6 رای از 11 رای اعضا به عنوان رییس پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان انتخاب شد.
همچنین علی فتحی تنها داوطلب نایب رئیسی با كسب هشت رای به عنوان نایب رئیس شورای شهر اسلامی همدان انتخاب شد.
دراین انتخابات، حسین قره باغی با 9 رای به عنوان خزانه دار و مریم روانبخش به عنوان منشی شواری اسلامی شهر همدان انتخاب شدند.
كامران گردان و مسعود عسگریان از داوطلبان برای سخنگوی شورا بودند كه اعضای شورای شهر با 6 رای گردان را به عنوان سخنگو انتخاب كردند.
به گزارش ایرنا، اعضای پنجمین دوره شورای اسلامی شهر همدان در ادامه به انتخاب اعضای كمیسیون های تخصصی پرداخته و با قرائت سوگند نامه فعالیت رسمی خود را آغاز كردند.
فرماندار همدان در این آئین گفت: در این دوره از انتخابات شاهد رای مردم شهر همدان بر اساس لیست ها بودیم.
علی تعالی خاطر نشان كرد: پیش از برگزاری انتخابات به داوطلبان تاكید شد كه از هزینه های گزاف برای تبلیغ بپرهیزند چون بنرهای با ابعاد بزرگ و تبلیغات محیطی فراوان تاثیری در آرای مردم ندارد و مردم بر اساس لیست یا شناخت افراد رای می دهند.
وی گفت: همزمانی 2 انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا كار شمارش تعرفه های اخذ رای را سنگین و دشوار كرده بود تا جایی كه طبق بازدیدهای صورت گرفته در برخی از شعب تعدادی از اعضا به نوبت به استراحت پرداخته و مابقی كار شمارش را انجام می دادند و این روال تا پایان فرایند انتخابات ادامه داشت.
تعالی افزود: فرمانداری همدان در یك كار خلاقانه و هزینه بر اقدام به تهیه فرم های رنگی كرده كه در این فرم ها مربع های شش گوش برای ثبت آرای داوطلبان شورای شهر ترسیم شده بود.
وی ادامه داد: بر روی دهمین مربع 6 گوشه عدد 60 قید شده بود و این روش ابتكاری كار شمارش آرا را بسیار راحت كرده بود.
فرماندار همدان گفت: اعضای هیات نظارت شورای نگهبان در استان همدان نیروهای ثابتی هستند و این افراد در طی زمان به صورت فنی با تمامی ابعاد انتخابات آشنایی پیدا كرده اند ولی هیات نظارت شوراهای اسلامی چنین ساختاری منسجمی نداشتند.
فرماندار همدان تصریح كرد: عده ای تلاش زیادی كردند كه در انتخابات شوراهای اسلامی شهر همدان اخلال ایجاد كنند ولی این انتخابات به سلامت انجام شد.
تعالی تركیب اعضای هیات انطباق مصوبات را مطلوب ارزیابی كرد و افزود: شورای پنجم باید در جلساتی با هیات انطباق و متوازن كردن دیدگاه ها، مشكلات مصوبات را برطرف كند تا كمترین اشكال بر مصوبات گرفته شود.
29 اردیبهشت ماه پنجمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری برگزار شد.
شورای پنجم شهر همدان 11 عضو دارد.
7526/1181
خبرنگار: علیرضا جهانگیری** انتشار:الهام تدین