پرداخت هشت ميليارد ريال تسهيلات مسكن به مددجويان بهزيستي گناباد

گناباد- ايرنا- رئيس اداره بهزيستي گناباد گفت:‌ در دوران دولت يازدهم هشت ميليارد ريال تسهيلات مسكن به 150 نفر از مددجويان تحت پوشش اين اداره پرداخت شده است.

به گزارش ايرنا مجتبي حسين نژاد،‌ پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: دولت تدبير و اميد توجه خاصي به حمايت از مددجويان و معلولان زير پوشش بهزيستي داشته كه از جمله آنها مي توان به افزايش پرداخت تسهيلات به اين افراد اشاره كرد.
وي ادامه داد: 250 نفر از مددجويان تحت پوشش بهزيستي در مناطق شهري و روستايي گناباد نيز هم اكنون در انتظار دريافت تسهيلات مسكن هستند.
وي افزايش مستمري مددجويان تحت پوشش بهزيستي از يك ميليون و 200 هزار ريال سال 1392 به چهار ميليون و 500 هزار ريال در سال جاري را ديگر دستاوردهاي حمايتي دولت تدبير و اميد ذكر كرد.
وي پرداخت 23 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال زايي به مددجويان را از اقدامات اين اداره در سال جاري برشمرد و گفت: از مجموع 293 مددجوي بيكار بهزيستي گناباد، اشتغال 115 نفر در سال جاري در دستور كار قرار گرفته كه 70 درصد اين تعهد تاكنون محقق شده است.
وي همچنين از پرداخت بيمه سهم كارفرما براي اشتغال مددجويان بهزيستي گناباد به مبلغ 445 ميليون ريال از ابتداي سال تاكنون خبر داد و افزود: سال گذشته در اين سرفصل هفت ميليارد و 564 ميليون ريال به 54 مددجو پرداخت شده بود.
حسين نژاد گفت: 182 مسكن مددجويان بهزيستي در وضعيت نامناسب قرار دارد و 66 مسكن براي مددجويان اين اداره با مشاركت مالك و يا در قالب مسكن مهر در حال ساخت است.
وي اظهار كرد: هم اكنون 51 نفر در قالب 6 گروه هميار در زمينه هاي آشپزي، خياطي و فعاليت در مهدهاي كودك با هدف توانمندسازي زنان سرپرست خانوار و مددجويان اين اداره فعاليت مي كنند.
وي افزود: براي توانمندسازي و تجميع فعاليتها و اشتغال پايدار معلولان و مددجويان بهزيستي گناباد سوله اي با هزينه 2 ميليارد و 500 ميليون ريال در سال جاري با زيربناي 650 متر مربع ايجاد شده كه آماده واگذاري به بخش خصوصي است.
در نخستين روز از هفته دولت 2 واحد مسكن روستايي براي خانواده هاي داراي 2 معلول بهزيستي گناباد، مجموعا با 160 مترمربع مساحت در روستاهاي كلات و قنبرآباد به بهره برداري رسيدند.
پنج هزار و 500 مددجو زيرپوشش خدمات بهزيستي گناباد قرار دارند و 10 مركز خيريه براي جلب مشاركتهاي مردمي تحت نظارت اين اداره هستند.
دو هزار و 26 نفر از مددجويان بهزيستي گناباد را معلولان تشكيل مي دهند.
گناباد در 287 كيلومتري جنوب مشهد قرار دارد.
2095/7545/5132
خبرنگار: فهيمه نعمتي شهري **‌ انتشار دهنده:‌علي اصغر ايزدي