۴ شهریور ۱۳۹۶، ۰:۴۳
کد خبر: 82643415
T T
۰ نفر
پايتخت كشتي ايران ، غرق در شادي كسب طلا توسط حسن يزداني

ساري - ايرنا - شهر جويبار پايتخت كشتي ايران به دنبال كسب نشان طلا توسط ' حسن يزداني' كشتي گير ملي پوش ايران در مسابقات جهاني فرانسه جمعه شب غرق در شادي و سرور شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا ، مازندراني ها و بخصوص شهروندان جويبار جمعه شب از چندين ساعت قبل از ديدار فينال حسن يزداني ، در منزل پدري وي در جويبار ، ميادين شهر و پارك المپيك جويبار حضور يافتند و مسابقه را دستجمعي تماشا كردند.
دوستداران كشتي و هواداران يزداني پس از كسب پيروزي توسط وي به وجد آمده و شادي و پايكوبي كردند .
نحوه كشتي گرفتن و ضربه فني كردن حريف توسط يزداني مانند بمب در فضاي مجازي و حقيقي مازندران و بويژه شهر جويبار منفجر شد و به موضوع اصلي بحث ميان ورزش دوستان تبديل شده است .
حسن يزداني ملي پوش كشتي آزاد ايران با قهرماني در مسابقات جهاني پاريس ، نخستين نشان طلاي جهان را به ويترين افتخارات خود اضافه كرد.
يزداني دارنده مدال طلاي وزن 74 كيلوگرم المپيك ريو ، نقره پيكارهاي جهاني و طلاي جوانان جهان، حوالي نيمه شب جمعه به وقت ايران در ديدار نهايي وزن 86كيلوگرم كشتي آزاد قهرماني بزرگسالان جهان با شكست حريف نشان باارزش طلا را كسب كرد و با پرچم مقدس ايران به همراه مربي خود دور افتخار زد.
وي در مصاف حريفش ' بوريس ماكويف اسلواكي ' را در كمتر از 2 دقيقه با نتيجه 10 بر صفر ضربه فني كرد و مقتدرانه در اين وزن در آوردگاه جهاني طلايي شد.
سرود جمهوري اسلامي نيز توسط اين پهلوان غيرتمند مازندراني در سالن ورزشي 20 هزار نفري شهر پاريس طنين انداز شد.
يزداني در اين مسابقات پس از استراحت در دور نخست در دور بعد 'عظمت دولت بيكوف' از قزاقستان را 12 بر 2 شكست داد و در دومين مبارزه نيز' پيتر يانولوف' از مولداوي را 10 بر صفر از پيش رو برداشت.
يزداني در دور بعد برنده 'الكساندر گوستيف' دارنده نقره و برنز جهان از جمهوري آذربايجان را 10 بر صفر شكست داد.
اين آزادكار مازندراني در مرحله نيمه نهايي مقابل 'ولاديسلاو واليف' قرار گرفت و اين حريف روسي در حالي با حركت غير ورزشي در دقيقه 4 با ضربه سر، به صورت يزداني كوبيد تا دقايقي استراحت كند كه اين نقشه نيز كارساز نبود و در نهايت با نتيجه 4 بر صفر مقابل يزداني زانو زد تا آزادكار كشورمان به عنوان نخستين فيناليست كشتي ايران در رقابت هاي قهرماني جهان در پاريس معرفي شود و با شكست مقتدرانه 'ماكائوف' از اسلواكي نشان زرين طلا را بر گردن آويزد.
روز جمعه همچنين در وزن 57 كيلوگرم رضا اطري ديگر كشتي گير ملي پوش مازندراني نيز در جدول شانس مجدد با شكست 6 بر 6 مقابل ياتسنكو از اوكراين از دور رقابت ها حذف شد.
پيش از اين نيز ' بهنام احسان پور ' آزادكار مازندراني وزن 61 كيلوگرم از دور رقابت ها حذف شد.
رقابت هاي چهار وزن دوم كشتي آزاد فردا (شنبه) برگزار خواهد شد.
7327/1654