۴ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 82643596
T T
۰ نفر

هند 36 فروند جنگنده رافائل از فرانسه مي خرد

۴ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 82643596
هند 36 فروند جنگنده رافائل از فرانسه مي خرد

دهلي نو-ايرنا- نيروي هوايي هند روز شنبه اعلام كرد قصد دارد 36 فروند جنگنده رافائل ديگر را از شركت فرانسوي داسالت خريداري كند.

به گزارش ايرنا، نيروي هوايي هند در ماه سپتامبر سال گذشته 36 فروند جنگنده رافائل را به ارزش 7.8 ميليارد يورو خريداري كرد.
وزارت دفاع هند اعلام كرد نيروي هوايي در طرح بلند مدت خود پس از تحويل گرفتن 36 فروند رافائل خريداري شده، قصد دارد تعداد 36 فروند جنگنده ديگر را از شركت داسالت خريداري كند.
در بيانيه وزارت دفاع هند اضافه شده است نيروي هوايي هند بر اين عقيده است كه خريداري جنگنده هاي رافائل از توليد جنگنده نسل پنجم با همكاري روسيه ارزانتر تمام مي شود.
نيروي هوايي هند اعلام كرد جنگنده هاي رافائل با قابليت هاي منحصر بفرد مي توانند يك عامل بازدارنده بسيار قوي باشد.
در ادامه اين بيانيه اضافه شده است نيروي هوايي براي حفاظت از مرزهاي شمالي و جنوبي هند با چين و پاكستان دستكم به 42 جوخه هوايي نياز دارد.
هم اكنون نيروي هوايي هند داراي 32 جوخه هوايي(576 جنگنده) است.
مقامات نيروي هوايي هند سال گذشته در پارلمان هند اخطار دادند كه تعداد جنگنده هاي اين كشور تا سال 2022 به 25 جوخه (450 جنگنده) كاهش مي يابد كه اين امر باعث تضعيف كشور در برابر پاكستان خواهد شد.
هند اعلام كرده است كه قصد دارد با هدف افزايش قدرت بازدارندگي در برابر چين،نخستين اسكادران جنگنده هاي فرانسوي رافائل خود را در مناطق شرقي از جمله ايالت بنگال مستقر كند.
بر اساس توافق امضا شده ميان هند و فرانسه، نخستين گروه از جنگنده هاي رافائل پس از 18 ماه از امضاي توافقنامه به هند تحويل مي شود.
فرانسه قرار است 30 درصد ازمبلغ 7.8 ميليارد يورو را در برنامه هاي تحقيقاتي هوايي هند و 20 درصد را در توليد محلي قطعات رافائل در هند سرمايه گذاري كند.
بر اساس گزارش هاي منتشر شده ،جنگنده هاي رافائل مجهز به موشك هاي پيشرفته اي است كه مي تواند جنگنده ها و موشك هاي كروز دشمن را از فاصله ي 100 كيلومتري هدف قرار دهد.
آساق**267*انتشار دهنده:احمدعلي خليل نژاد