۱۷ مهر ۱۳۹۸، ۱۰:۴۰
کد خبر: 83509547
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هند به خدمت گرفتن جنگنده های رافائل را یک اقدام بازدارنده دانست

دهلی نو-ایرنا- هند روز گذشته اولین جنگنده رافائل ساخت شرکت داسالت فرانسه را به طور رسمی تحویل گرفت. راجنات سینگ وزیر دفاع هند پس از تحویل گرفتن این جنگنده اعلام کرد که استفاده از این نوع جنگنده ها یک اقدام بازدارنده از سوی دهلی نو است نه تهاجمی.

به گزارش روز چهارشنه شبکه خبری " ان دی تی وی" راجنات سینگ وزیر دفاع هند گفت: جنگنده های رافائل قدرت و توانایی نیروی هوایی هند را افزایش می دهند. هدف ما افزایش قدرت نیروی هوایی هند است. در این راستا دولت هند به تمام وعده های خود عمل خواهد کرد.

وی افزود: اگرچه این جنگنده ها بسیار توانایی نیروی هوایی هند را افزایش می دهند اما این قدرت و توانایی تهاجمی نیست و یک ابزار بازدارنده و دفاع از خود محسوب می شود.

انتظار می رود که اولین گروه از جنگنده های رافائل تا ماه مه سال آینده به هند تحویل داده شوند. همچنین تمام این جنگنده ها تا سال ۲۰۲۲ به هند تحویل خواهند  شد.

دهلی نو در سپتامبر(شهریور) سال ۲۰۱۶ قرارداد خرید ۳۶ فروند جنگنده رافائل به ارزش هشت میلیارد یورو را با فرانسه امضا کرد.

براساس این قرارداد، نخستین گروه از جنگنده های رافائل پس از ۱۸ ماه از امضای توافقنامه به هند تحویل می شود.

فرانسه قرار است ۳۰ درصد ازمبلغ ۷.۸ میلیارد یورو را در برنامه های تحقیقاتی هوایی هند و ۲۰ درصد را در تولید محلی قطعات رافائلدر هند سرمایه گذاری کند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، جنگنده های رافائل مجهز به موشک های پیشرفته ای است که می تواند جنگنده ها و موشک های کروز دشمن را از فاصله ی ۱۰۰ کیلومتری هدف قرار دهد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha