۴ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۰۶
کد خبر: 82644071
T T
۰ نفر
رئیس كاروان ایران در یونیورسیاد چین تایپه:برای نخستین بار در تیروكمان و شمشیربازی مدال گرفتیم

چین تایپه - ایرنا- رئیس كاروان ایران در بازی های یونیورسیاد دانشجویان جهان چین تایپه، عملكرد ورزشكاران ایران و ركورد شكنی در كسب مدال ها در این دوره از رقابت ها را رضایت بخش عنوان كرد و گفت:برای نخستین بار در رشته های تیر و كمان و شمشیربازی به مدال رسیدم.

به گزارش ایرنا؛ بیست و نهمین دوره از بازی های یونیورسیاد دانشجویان جهان از 28مردادماه با حضور بیش از هفت هزار و 700 دانشجو از 141 كشور در 22 رشته ورزشی در چین تایپه آغاز شده است.
ورزشكاران ایران تاكنون در چهار رشته شمشیربازی ،تیرو كمان ، تكواندو و وزنه برداری 16مدال (4 نشان طلا ،3 نقره و 9 برنز) كسب كرده اند.
نمایندگان ایران در دوره قبلی یونیورسیاد دانشجویان جهان با 84 ورزشكار و كسب 15مدال ( هفت طلا ، 2 نقره و 6 )برنز در جایگاه نهم جدول توزیع مدال ها قرار گرفتند.
هادی بشیریان در هفتمین روز این رقابت ها در جمع خبرنگاران اعزامی ایران به چین تایپه گفت: توجه ویژه به ورزش دختران دانشجوی ایران در این رقابت ها از دیگر نقاط قوت كاروان كشورمان در این دوره است.
وی ادامه داد: حدود یك سوم كاروان ورزشی ایران را در این دوره زنان تشكیل می دهند.
دبیر فدراسیون ورزش های دانشگاهی درباره عملكرد رشته های ایران در هفته اول توضیح داد: تكواندو عملكرد بسیار خوبی داشت و تمام مدال های طلای كاروان را تا امروز كسب كرده است. همچنین شمشیربازی باحضور تیم های قهرمان جهان و المپیك صاحب سه مدال در اسلحه سابر شد كه بسیار ارزشمند بود. تیر و كمان نیز نخستین مدال نقره خود را در بازی های یونیورسیاد به دست آورد.
بشیریان یادآور شد: در روزهای آینده به مدال آوری رشته های ووشو و والیبال نیز امیدواریم و ورزشكاران ما تلاش خواهند كرد تا كاروان ایران در جدول رده بندی توزیع مدال ها ، صاحب رتبه قابل توجهی شود.
وی اضافه كرد: البته ما با كاروانی كیفی و با حداقل نفرات راهی بازی های دانشجویان جهان شدیم كه به نسبت تعداد نفرات اعزامی، تاكنون نتایج بسیار خوب و رضایت بخشی كسب كردیم.
كاروان ورزشی ایران نیز با 18 دختر و 44 پسر دانشجو در هشت رشته ورزشی جودو، تیراندازی باكمان، شمشیربازی، تكواندو، والیبال، وزنه برداری، ووشو و بدمینتون مسابقه می دهد كه تاكنون در رشته جودو مدالی كسب نكرده است. تكواندو با مجموع 11مدال بیشترین نشان را برای ایران تصاحب كرد.
ورزشكاران ایران در روز های باقی مانده در سه رشته ووشو، بدمینتون و والیبال مسابقه می دهند.
این رقابت ها هشتم شهریور ماه امسال پایان می یابد.
برای آگاهی از آخرین اخبار ورزش ایران و جهان با كانال ورزشی ایرنا در تلگرام irnavarzesh@ همراه شوید
ورزشی**9250**1828
خبرنگار:خدیجه روزبهانی
۰ نفر