۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۰
کد خبر: 82647063
T T
۰ نفر

افتتاح 17طرح راهسازی در استان اردبیل در هفته دولت

۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۰
کد خبر: 82647063
افتتاح 17طرح راهسازی در استان اردبیل در هفته دولت

اردبیل- ایرنا- مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: امسال همزمان با هفته دولت 17 طرح راهسازی در سطح استان با اعتبار266 میلیارد و 400 میلیون ریال افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا محبوب حیدری روز دوشنبه همزمان با هفته دولت در تشریح عملكرد دولت تدبیر و امید در نشست با خبرنگاران با اشاره به اینكه تعدادی از این طرح ها در چند روز گذشته افتتاح و به بهره برداری رسیده است، افزود: مابقی آنها نیز در چند روز آینده توسط مسئولان افتتاح و به بهره برداری می رسد كه مجموع طرح های افتتاح شده بیش از 61 كیلو متر طول دارد.
حیدری افزود: احداث 2دهنه پل زیرگذر آلنی - بیجق و روگذر لكران در بزرگراه مشگین شهر به اردبیل با هدف افزایش ایمنی و تسهیل تردد در مسیر، بهسازی راه اصلی سه راهی رضی به امیر كندی در محور اردبیل-گرمی به طول پنج كیلومتر، بازیافت گرم محور اردبیل- نمین و اجرای آسفالت جدید موسوم به Sma گردنه حیران به طول شش كیلو متر، لكه گیری و روكش آسفالت بزرگراه خلیج فارس در محور اردبیل -سرچم بطول 9 كیلومتر، احداث و بهسازی و آسفالت راه بخش های شال و كورائیم هر كدام به طول 3.5 كیلومتر از جمله این طرح هاست.
وی با بیان اینكه در چهار سال دولت تدبیر و امید 21 طرح با زیر بنای 19 هزارو 682 متر با اعتبار 229 میلیارد و 200 میلیون ریال اجرا شده است، اظهار كرد: ساخت بیمارستان 160 تختخوابی شهرستان پارس آباد و بیمارستان 35 تختخوابی شهرستان كوثر از جمله آنهاست.
وی با اشاره به اینكه در چهار سال گذشته بیش از 107 كیلو متر راه اصلی و فرعی در استان اردبیل احداث شده است، بیان كرد: در این مدت 557 كیلو متر از راهها آسفالت، 38 كیلو متر بهسازی، 22 كیلومتر آسفالت نوین و 993 هزارو 518 متر مربع لكه گیری راههای اصلی و فرعی انجام گرفته و 273دستگاه هم پل اجرا و احداث شده است كه در مجموع برای اجرای آنها سه هزارو 380 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است.
وی از احداث 42 كیلو متر راه روستایی در این مدت در استان خبر داد و اضافه كرد: در طول این مدت همچنین 229 كیلو متر راه روستایی بهسازی و 309 كیلومتر آسفالت شده است كه در مجموعه برای اجرای آنها هم 630 میلیارد ریال هزینه شده است.
حیدری با بیان اینكه در آسفالت راههای روستایی بالای 50 خانوار استان اردبیل به غیر از شهرستانهای خلخال و گرمی از میانگین شاخص كشوری بالاتر است، گفت: تلاش می كنیم با اختصاص اعتبار مناسب این دو شهرستان را هم به میانگین كشوری برسانیم.

***راه‌آهن در تخصیص اعتبار با مشكلات جدی روبه‌رو است
مدیركل راه و شهرسازی استان اردبیل با بیان اینكه پارسال 280 میلیارد ریال اعتبار به راه آهن اردبیل اختصاص یافته بود كه این رقم امسال با تلاش استاندار و نمایندگان مجلس به 920 میلیارد ریال افزایش یافته است، افزود: راه‌آهن اردبیل – میانه به رغم افزایش قابل توجه اعتبارات در تخصیص بودجه با مشكل جدی روبه‌رو است.
وی اظهار كرد: متولی اجرای طرح راه آهن اردبیل- میانه شركت ساخت و توسعه است، و اداره كل راه و شهرسازی استان فقط نماینده شركت مجری طرح است و من نمی توانم در مورد زمان افتتاح آن و شنیدن صدای بوق قطار اظهار نظر كنم.
وی بیان كرد: در حوزه بازآفرینی شهری اهتمام به نوسازی و بازسازی بافت‌های فرسوده در مركز استان و شهرستانهای آن مورد توجه است كه برای همین در چهار سال گذشته 14 هزار میلیارد ریال تسهیلات كم ‌بهره در سطح استان اردبیل برای متقاضیان به یكهزار و 500 واحد پرداخت شده است.
وی اضافه كرد: در حوزه مسكن مهر 41 هزار و 379 واحد مسكن مهر برای شهرهای بالای 25 هزار خانوار در استان اردبیل برنامه‌ریزی شده بود كه 25 هزار و 871 واحد آن در دولت یازدهم با اعتبار بیش از 15 هزار میلیارد ریال افتتاح و به بهره برداری رسیده است.
حیدری از آماده سازی 326 هكتار زمین با اعتبار 250 میلیارد ریال برای تامین زیر ساخت های شهرك ها مسكن مهر خبر داد و گفت: در این راستا برای احداث شش مدرسه با 42 كلاس درس در مساكن مهر 35 میلیارد ریال، هفت مسجد 50 میلیارد ریال، و یك باب كلانتری 10 میلیارد ریال هزینه شده است.
مدیر كل راه و شهرسازی استان اردبیل افزود: در چهار سال گذشته 9 هزارو 500 پروانه ساخت به مساحت سه میلیون و 750 هزار متر مربع در استان صادر شده است و از 147 مورد از ساخت و ساز غیر قانونی و بدون پرودانه جلوگیری بعمل آمده است.
وی اجرای باند دوم سه راهی گرمی به مشگین شهر و بیله سوار و پارس آباد را با طول 450 كیلومتر و با اعتبار بیش از 9 هزار میلیارد ریال، اجرای باند دوم محوراردبیل- سرچم و اجرای باند دوم محور اردبیل - آستارا را سه پروژه بسیار مهم و حیاتی برای استان عنوان كرد.
وی ایجاد آزاد راه در محورهای مواصلاتی استان را منوط به آمار ترافیكی اعلام كرد و گفت: براساس مطالعات انجام شده و نیاز سنجی فقط محورهای سراب- اردبیل و اردبیل- آستارا پاسخگوی نیاز سنجی احداث آزاد راه هستند كه اصولا برای احداث آزاد راه هم بخش خصوصی وارد این كار می شود.
خبرنگار: نعمت محسن زاده** انتشار دهنده : سیفعلی موسی زاده
6130