افتتاح 25 طرح عمراني در پلدشت بيانگر همت دولت براي توسعه مناطق محروم است

اروميه- ايرنا- فرماندار پلدشت گفت: افتتاح 25 طرح عمراني با يكهزار ميليارد ريال هزينه در پلدشت در هفته دولت 96 بيانگر همت دولت تدبير و اميد براي توسعه اين شهرستان محروم است.

اكبر عبداله نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: بهره برداري از طرح آبياري تحت فشار در 6 هزار و 300 هكتار از اراضي كشاورزي اين شهرستان با بيش از 830 ميليارد ريال هزينه از جمله مهمترين اين طرح هاست.
به گفته وي از ديگر طرح هاي مهمي كه در هفته دولت 96 در اين شهرستان به بهره برداري رسيده است مي توان به سامانه بهبود كيفيت آب شرب در هفت روستا با 15 ميليارد ريال هزينه اشاره كرد.
وي با اشاره به افتتاح 19 واحد مسكن روستايي و مددجويي نيز اضافه كرد: طرح هاي دهياري هاي شهرستان با بيش از هفت ميليارد و 700 ميليارد ريال هزينه شامل آسفالت ريزي، احداث پل روستايي، سيل بند و جدول گذاري از ديگر طرح هاي عمراني افتتاحي در هفته دولت امسال است.
فرماندار پلدشت اضافه كرد: طرح هاي گازرساني به سه روستاي شهرستان با بيش از 21 ميليارد ريال هزينه و ساختمان شهرداري نازك با 6 ميليارد ريال هزينه نيز از ديگر طرح هاي عمراني است.
عبداله نژاد بيان كرد: بهره برداري از سيستم هاي ايمني و هشداردهنده سد ارس 2 و آغاز عمليات نصب اين سيستم ها در سد قيقاج با 80 ميليارد ريال هزينه از ساير دستاوردهاي دولت در اين شهرستان است.
وي با اشاره به طرح هاي كلنگ زني شده در اين هفته، اظهار كرد: طرح آبياري تحت فشار، 2 مركز جامع سلامت شهري و روستايي در شهرهاي پلدشت و نازك با بيش از 50 ميليارد ريال اعتبار نيز از طرح هايي است كه همزمان با هفته دولت در اين شهرستان كلنگ زني شده است.
وي با اشاره به اينكه مدت پيش بيني براي بهره برداري از طرح هاي آبياري تحت فشار حدود يكسال و مراكز جامع سلامت حدود 2 تعيين شده است، گفت: توسعه زيرساخت ها به واسطه بهره برداري از اين طرح ها در توسعه اين شهرستان محروم تاثيرگذار خواهد بود.
به گزارش ايرنا پلدشت با 42 هزار و 170 نفر جمعيت و با مساحتي بالغ بر يكهزار و 508 كيلومترمربع در شمال آذربايجان غربي قرار دارد؛ اين شهرستان داراي 71 روستا و 2 بخش مركزي و ارس است.
7125/3072
** خبرنگار: طاهره نويد آرين ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي