آماده باش 99 اكيپ دامپزشكي همزمان با عيد قربان در آذربايجان غربي/ گوشت قرباني حداقل 24 ساعت پس از نگهداري در يخچال مصرف شود

اروميه- ايرنا- مدير كل دامپزشكي آذربايجان غربي گفت: همزمان با عيد قربان نظارت بهداشتي و شرعي و كشتار دام توسط 99 اكيپ ثابت و سيار دامپزشكي در تمامي شهرستان‌هاي استان انجام مي شود.

كاميار داهيم روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: 71 دامپزشك، 67 بازرس گوشت و 34 ناظر ذبح شرعي در قالب 99 اكيپ نظارتي و بازرسي شرعي و بهداشتي دامپزشكي (28 اكيپ ثابت و 71 اكيپ سيار) در سطح استان آماده پذيرش دام هاي نذري و قرباني و نظارت بر ذبح آنها با رعايت اصول فني، بهداشتي و شرعي به صورت رايگان است.
وي با اشاره به سودجويي برخي از كلاهبرداران در عيد قربان و كشتار دام هاي مشكوك در ميادين شهر، به شهروندان توصيه كرد تا دامهاي قرباني خود را در كشتارگاه دامي شهرستان يا در محل هاي تعيين شده از طرف شهرداري ها و مشاوره با ماموران دامپزشكي ذبح كنند.
مديركل دامپزشكي آذربايجان غربي از برخورد اكيپ هاي سيار كنترل بهداشتي شبكه هاي دامپزشكي با عوامل كشتار دام و عرضه و فروش گوشت در خارج از مراكز عرضه مجاز (قصابي ها) در روز عيد قربان خبر داد.
وي با اينكه شهروندان در صورت ذبح دام در منازل خود حتما از دستكش استفاده كرده و از تماس با گوشت و خون دام ذبح شده خودداري كنند، گفت: گوشت دام قرباني شده بايد حداقل 24 ساعت بعد از ذبح در يخچال نگهداري و سپس مصرف شود.
به گزارش ايرنا، ساكنان اين استان مي توانند از طريق شماره تماس 1512 سوال هاي خود را از ستاد اجرايي نظارت بر ذبح دام هاي قرباني مستقر در اداره كل دامپزشكي آذربايجان غربي مطرح كرده و نسبت به اعزام اكيپ ذبح دام به محل درخواستي اقدام كنند.
3072/3214
** خبرنگار: شاهين سپهراد ** انتشار دهنده: عليرضا فولادي