۱۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴
کد خبر: 82653198
T T
۰ نفر
آموزش و پرورش اساس توسعه و پیشرفت جوامع است

كرمانشاه- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه كرمانشاه از آموزش و پرورش به عنوان مغز متفكر جامعه یاد كرد و گفت: این نهاد مهم و اثرگذار، اساس توسعه و پیشرفت جوامع به شمار می رود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله مصطفی علما روز یكشنبه در جلسه روسای ادارات آموزش و پرورش استان كرمانشاه كه در خانه معلم كرمانشاه برگزار شد، اظهار كرد: آموزش و پرورش در راس همه كارها قرار دارد و باید نگاه ویژه ای به آن داشت.
وی با بیان اینكه آموزش و پرورش امروز وظیفه بسیار سنگینی برعهده دارد، افزود: تربیت دانش آموزان انقلابی با تفكری اسلامی از جمله این وظایف است كه بر دوش معلمان قرار دارد.
آیت الله علما همچنین با اشاره به اثرپذیری بالای كودكان، نوجوانان و جوانان، خاطرنشان كرد: این افراد سال های طولانی تحت تربیت و تعلیم آموزش و پرورش و معلمان قرار دارند و باید بتوانیم مسیر درستی برای زندگی آن ها انتخاب كنیم.
نماینده ولی فقیه در استان كرمانشاه خاطرنشان كرد: تعلیم و تربیت درست دانش آموزان باعث می شود تا افرادی مثل قاسم سلیمانی ها كه امروز به افتخار جهان اسلام تبدیل شده، تربیت شوند.
وی تصریح كرد: آینده كشور به افرادی مانند قاسم سلیمانی و شهدای مدافع حرم نیاز دارد تا دشمنان اسلام و انقلاب متوجه شوند شیرمردانی در این سرزمین وجود دارند كه حاضرند جان شیرین خود را فدای اسلام و كشور كنند.
آیت الله علما ادامه داد: این وظیفه آموزش و پرورش و معلمان دلسوز ماست كه دانش آموزان را متعهد و انقلابی بار بیاورند تا كشور از گزند دشمنان مصون بماند.
امام جمعه كرمانشاه گفت: اگر امروز دانشمندانی داریم كه تاسیسات انرژی هسته ای را ایجاد كردند و موشك برای دفاع از كشور ساختند روزگاری سر همین كلاس های درس معلمان خودمان نشستند.
وی در پایان با اشاره به نزدیكی زمان بازگشایی مدارس، از معلمان خواست با صبر و حوصله و خویشتن داری به كار تعلیم و تربیت آن ها مشغول شده و سعی كنند مطابق دستورات دینی و اسلامی با آن ها برخورد نمایند.
در استان كرمانشاه 325 هزار دانش آموز در چهار هزار و 600 مدرسه مشغول به تحصیل هستند.
8066/7458 خبرنگار:مسعود اسماعیلی ** انتشاردهنده:علی مولوی