بهره‌برداری از طرح رفع تنش آبی کنگاور و یک طرح درمانی با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال

کنگاور- ایرنا- طی آیینی با حضور استاندار کرمانشاه و نماینده مجلس طرح رفع تنش آبی شهرستان کنگاور و یک مرکز خدمات جامع سلامت روستایی با اعتباری افزون بر ۶۸۰ میلیارد ریال افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، محمدطیب صحرایی عصر پنجشنبه در سفر به شهرستان کنگاور ابتدا در روستای قارلق بزرگ در شرقی‌ترین نقطه استان کرمانشاه حضور یافت و مرکز خدمات جامع سلامت این روستا را که با اعتبار ۱۸۰ میلیارد ریال از سوی دانشگاه علوم پزشکی استان ساخته شده است، افتتاح کرد.

این طرح بهمن سال ۱۴۰۱ در زمینی به مساحت ۲ هزار مترمربع و با زیربنای ۶۰۰ مترمربع توسط دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه کلید خورد.

زمین این مرکز اهدایی از خیرین اهالی روستای قارلق بوده است.

مرکز خدمات جامع سلامت روستایی قارلق بزرگ، ۲ روستا با جمعیت کل چهار هزار و۱۰۰ نفر و ۲ خانه بهداشت را تحت پوشش قرار می‌دهد.

حجت الاسلام وحید احمدی نماینده شهرستان های کنگاور، صحنه و هرسین، امام جمعه کنگاور و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی نیز در این آیین حضور داشتند.

بهره‌برداری از طرح رفع تنش آبی کنگاور و یک طرح درمانی با اعتبار ۶۸۰ میلیارد ریال

همچنین با حضور استاندار و نماینده مجلس در روستای سلیمان‌آباد در شمال شرق کنگاور طرح رفع تنش آبی برای جمعیت شهری افزون بر ۵۴ هزار نفر با اعتبار ۵۰۰ میلیاردریال به بهره‌برداری رسید.

برای این طرح چهار حلقه چاه حفر و تجهیز شده و یک کیلومتر خط انتقال در مسیر بزرگراه همدان به صورت عملیات پایپ جکینگ اصلاح شده است.

همچنین در این آیین عملیات اجرایی آبرسانی به ۱۱ روستای شهرستان کنگاور با اعتبار ۶۶۰ میلیارد ریال آغاز شد.

شهرستان کنگاور در ۹۰ کیلومتری شرق کرمانشاه قرار گرفته و افزون بر ۸۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha