۱۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۱:۱۱
کد خبر: 82656683
T T
۰ نفر
برگزاري  100 برنامه طي دهه امامت و ولايت در خراسان شمالي

بجنورد- ايرنا- مديركل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالي گفت: 100 برنامه محوري طي دهه امامت و ولايت در اين استان برگزار مي شود.

به گزارش ايرنا حسين فرخنده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، راه انداز كاروان شادي در روز عيد غدير را از جمله اين برنامه عنوان و اظهار كرد: اين برنامه در سه شهرستان بجنورد، اسفراين و مانه و سملقان(آشخانه) برگزار مي شود.
وي افزود: مسير حركت كاروان شادي در مركز استان از ميدان شهيد تا پارك شهر اين شهرستان است و از ساعت 9 صبح همراه با برنامه هاي متنوعي از قبيل مداحي، سخنراني و اجراي برنامه هاي هنري آغاز خواهد شد.
فرخنده ادامه داد: در اين روز به قيد قرعه به 18 نفر از شركت كنندگان كمك هزينه سفر به عتبات عاليات اهدا مي شود.
وي برگزاري سينمايش فرصتي ديگر به كارگرداني رضا لنگري و با هدف ترويج فرهنگ علوي در بين خانواده ها و جوانان و تحكيم بنيان خانواده را از ديگر برنامه برشمرد و گفت: تاكنون اين برنامه در سه دوره برگزار شده است.
مديركل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالي اضافه كرد: سينمايش فرصتي ديگر از امشب به مدت 60 دقيقه تا هشت شب، در ساعت 19:30 دقيقه در سالن عيد غدير اداره كل كميته امداد امام خميني(ره) استان برپا مي شود.
وي از ديگر برنامه ها به برگزاري محفل انس با قرآن كريم، همايش خادمان غدير، غبارروبي مرقد امامزادگان، برگزاري زيارت جامعه كبيره، توزيع كتاب و بروشور به تعداد 5 هزار نسخه و جلد، بازخواني و بازآفريني واقعه غدير، برنامه اطعام، برگزاري شب هاي عيد غدير و مراسم ياوران غدير اشاره كرد.
فرخنده برگزاري 10 شب،10 مسجد، برگزاري مسابقات خورشيد غدير، افتتاح دو باب كتابخانه و كانون فرهنگي و هنري مساجد در شهرستان بجنورد و مانه و سملقان، نمايشگاه هنري، آزادي زندانيان جرائم غيرعمد توسط خيران و كارگاه آموزشي روايت غديررا از ديگر برنامه برشمرد.
وي اظهاركرد: در اجراي اين برنامه ها در خراسان شمالي اداره كل تبليغات اسلامي، اوقاف و امور خيريه، كميته امداد امام خميني(ره)، صداو سيما، سپاه جواد الائمه(ع) و اداره كل فرهنگ و ارشاد همكاري دارند.
دبيربنياد بين المللي غدير در خراسان شمالي با بيان اينكه همه بايد براي رسيدن به تعالي فرهنگ ديني و ملي تلاش كنند افزود: براي تعميق باور جوانان و نهادينه شدن بهتر روزعيد غدير و جايگاه آن در سطح جامعه بايد از ابزارها و روش هاي متنوع و نو استفاده كرد.
وي با ذكر اينكه غدير روزغني شدن فرهنگ عمومي، روز اطعام دادن، روز پيمان برادري و عقد اخوت و تداوم راه انبيا و پيامبران است تاكيد كرد: در روزعيد غدير بايد زمينه شادماني را در ميان مردم فراهم كرده و در اين روز بزرگ تشكيل اجتماعات غدير را داشته باشيم.
اخبار خراسان شمالي را در كانال تلگرامي اخبار ايرنا خراسان شمالي به نشاني 🆔 @IRNABOJNURD پيگيري كنيد.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سيدحسين قدسي