۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۲
کد خبر: 82657944
T T
۰ نفر
اتحاديه جهاني زنان مسلمان نسل كشي مسلمانان در ميانمار را محكوم كرد

تهران - ايرنا - اتحاديه جهاني زنان مسلمان با انتشار بيانيه اي نسل كشي مسلمانان ميانماري در سايه سكوت سازمان هاي حقوق بشري را محكوم كرد.

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگي ايرنا از روابط عمومي مجمع جهاني تقريب، متن بيانيه اتحاديه جهاني زنان مسلمان در محكوميت نسل كشي مسلمانان ميانماري به شرح زير است:
بنام خداي منتقم
انسان‌هاي جهان امروز متاسفانه يا خواب‌اند يا مَست‌اند و يا ديوانه كه اگر جز اين بود ظلم و نسل‌كشي مردمان ميانماري - صرف نظر از اينكه مسلمان باشند و يا نه- وجداني را به لرزه در‌مي‌آورد.
اتحاديه جهاني زنان مسلمان، قتل عام انسان‌هاي ميانماري را كه غالباً زن و بچه و كودك‌اند، به شدّت محكوم و عاملان و حاميان آن را مستوجب عقوبت سنگيني مي‌داند و چه زود است كه خداي منتقم به دست انسان‌هاي آزاده جهان، انتقام اين ظلم‌ها را بازگيرد كه سازمان‌هاي حقوق بشري نيز يا خوابند يا مست‌اند و يا ديوانه!!!!
به گزارش ايرنا، در پي حملات 25 اوت (سوم شهريور) ارتش ميانمار عليه مسلمانان روهينگيا، دست كم 400 تن كشته شدند و نزديك به 125 هزار روهينگايي نيز به بنگلادش گريختند كه اين امر بحران انساني را در پي داشته است.
يكي از اين منابع بنگلادشي گفت كه مسئولان ميانماري در امتداد سيم خاردار موجود در مرز 2 كشور اقدام به مين گذاري كردند.
روهينگيايي ها اقليتي مسلمان در كشور عمدتا بودايي ميانمار هستند كه ميانمار آنها را بنگلادشي مي داند.
كشتار مسلمانان روهينگيايي در ميانمار در روزهاي اخير شدت گرفته و اين دومين بار در سال جاري ميلادي است كه خشونت ها عليه مسلمانان، موج عظيمي از آوارگان را به راه انداخته است.
براساس گزارش كميسارياي پناهندگان سازمان ملل، در روزهاي اخير ده ها هزار تن از مسلمانان اقليت روهينگيايي براي فرار از خشونت ها، با قايق و پاي پياده از مرز ميانمار عبور كرده و وارد بنگلادش شده اند.
دولت ميانمار اعلام كرد كه بيش از 2 هزار و 600 خانه در شمال غرب اين كشور و در استان راخين در يك هفته تنش در اين استان، در آتش سوخته است.
وضعيت جمعيت حدود يك ميليون و صد هزار مسلمانان روهينگيايي و نحوه برخورد با آنها، بزرگ ترين چالش «آنگ سان سوچي» رهبر ملي ميانمار است كه برخي ها از او به دليل سكوت وي در برابر اين خشونت ها انتقاد مي‌كنند.
فراهنگ**9246**1584 خبرنگار: عليرضا مرادي*انتشار:مولوي
۰ نفر