۱۶ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۰۵
کد خبر: 82658316
T T
۰ نفر
امام جمعه يزد: جدا كردن مردم از دين نقشه اصلي استكبار جهاني است

يزد - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه يزد گفت: جدا كردن مردم و جوانان از دين و ارزش هاي انقلابي و اسلامي جزو نقشه هاي مهم و هميشگي استكبار جهاني است كه بايد با بينش و بصيرت نسبت به خنثي كردن آن اقدام كرد.

آيت الله محمدرضا ناصري يزدي عصر روز پنجشبه در نخستين همايش ياوران ولايت در مهريز افزود: موضوع جدايي دين از سياست از جمله نقشه ها و توطئه هاي هميشگي دشمنان حق و حقيقت است كه بايد هوشيارانه در برابر آن ايستادگي كرد.
وي ادامه داد: از نقشه هاي ديگر استكبار عليه انقلاب اسلامي ايران ، بهره گيري دشمنان از فضاي مجازي براي دور كردن مردم و جوانان از آموزه هاي ديني و ارزش هاي الهي است كه بايد با بصيرت براي خنثي كردن آن نيز اقدام هاي دقيق و به موقع انجام داد.
امام جمعه يزد گفت: هدف انقلاب مقدس اسلامي ما تداوم انقلاب پيامبر (ص) و تمام انبياي الهي (ع) در طول تاريخ است و بايد همواره براي دفاع از مكتب اسلام و تحقق خواسته هاي بر حق در عرصه هاي مختلف حضوري جدي داشت.
رئيس شوراي فرهنگ عمومي استان يزد با تبريك عيد سعيد غديرخم به اهميت موضوع امامت و ولايت در دين مبين اسلام اشاره كرد و راه عزت و اقتدار امت اسلام ، مسلمين و شيعيان را در تمسك به ارزش ها و امامت در طول تاريخ ذكر كرد .
نماينده ولي فقيه در استان در ادامه به اهميت اقامه نماز جمعه به عنوان ثمره مهم انقلاب اسلامي در جامعه اشاره كرد و گفت: حضور گسترده مردم در نماز جمعه تبلور وحدت و موجب شكست توطئه هاي دشمنان است.
ناصري همچنين به سياسي عبادي بودن اين فريضه اجتماعي اشاره كرد و از مردم خواست تا با همدلي در راستاي تقويت نظام و انقلاب اسلامي گوش به فرمان مقام معظم رهبري باشند در صحنه هاي مختلف مشاركت كنند.
همچنين امام جمعه مهريز گفت: از مهمترين دستاوردهاي انقلاب اسلامي ، اقامه هفتگي نماز جمعه با حضور مردم ولايي ، انقلابي و جوانان است كه توطئه هاي دشمنان را خنثي مي كند.
حجت الاسلام عبدالرضا محي الديني افزود: حضور گسترده و آگاهانه مردم در نماز جمعه مشت محكمي بر دهان استكبار جهاني و حاميان منطقه اي آنهاست و بايد همواره پرشورتر برگزار شود.
همچنين سيد هدايت بني فاطمه مسئول ستاد نمازجمعه مهريز گزارشي از فعاليت هاي اين ستاد و برنامه هاي انجام شده و طرح هاي پيش رو اشاره و بر همكاري و مشاركت همگان تاكيد كرد.
اجراي سرود ، دكلمه ، مولودي خواني و پخش كلييپ در خصوص نمازجمعه و غدير خم نيز از ديگر بخش هاي همايش ياوران ولايت بود كه توسط ستاد نمازجمعه مهريز در دانشگاه شكيب اين شهرستان برگزار شد.
مركز شهرستان مهريز در 30 كيلومتري جنوب شهر يزد قرار دارد.
7536*2047* خبرنگار*كاظم سبحان زاده*انتشار- عباسقلي اشكورجيري