۱۹ شهریور ۱۳۹۶، ۸:۲۰
کد خبر: 82659741
T T
۰ نفر
پشتيباني از ولايت مهمترين پيام واقعه غدير است

اراك - ايرنا - نماينده ولي فقيه در استان مركزي گفت: پشتيباني از ولايت و حفظ وحدت مسلمانان، مهمترين پيام واقعه غدير خم است.

به گزارش ايرنا، آيت الله قربانعلي دري نجف آبادي شامگاه شنبه در جشن عيد غدير خم در حسينيه غدير اراك، افزود: تفكر ولايي قدرت نرم و از اصول پايه دين مبين اسلام است و پيام واقعه غدير، ولايت پذيري و تبعيت از قرآن و عترت است كه بايد زوايا و ابعاد اين پيام مترقي به بهترين شكل بازگو و منتشر شود.
وي اضافه كرد: حضرت محمد (ص) امام علي (ع) را كه اسوه فضيلت‌ها و ارزش بود به بشريت معرفي كرد تا پس از خود، امت اسلامي به گمراهي و تباهي رهسپار نشوند.
امام جمعه اراك بيان كرد: واقعه غدير حامل مهمترين‌ و تعيين كننده‌ترين مساله دين مبين اسلام يعني ولايت پذيري است و الگوي زندگي اسلامي را ارايه داده است.
وي افزود: پرداختن به مفهوم ولايت، ناب ترين مفهومي است كه مي تواند ضمن تحكيم مباني حكومت ديني و فلسفه سياسي اسلام و نيز اثبات بطلان سفسطه جدايي دين از سياست، چراغي فراروي جامعه اسلامي باشد.
آيت الله دري نجف آبادي ادامه داد: ولايت يكي از اركان مهم دين مبين اسلام است و دهه ولايت و امامت بهترين فرصت براي آشنايي بيشتر به نقش اساسي و بي بديل اين ركن در جامعه است.
وي افزود: انس با غدير موجب مودت و علاقه به امامت و ولايت، اطاعت‌پذيري بدون قيد و شرط، وحدت بين مسلمانان و همچنين روشن شدن مسير حركت انسان به سوي كمال و سعادت مي‌شود و فاصله گرفتن از غدير موجب خسران و نابودي است.
نماينده ولي فقيه در استان مركزي در ادامه سخنان خود به وحدت بين شيعيان و اهل سنت در داخل و خارج كشور تاكيد كرد و گفت: شيعيان از بيان مطالبي كه احساسات برادران اهل سنت را تحريك مي كند پرهيز كنند چرا كه استكبار جهاني از اين موارد در راستاي دامن زدن به اختلافات شيعه و سني استفاده مي كند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود اصلاح الگوي مصرف را زمينه ساز تحقق اقتصاد مقاومتي دانست و گفت: مصرف هدفمند در بخش هاي مختلف سرمايه اي است كه نبايد از آن غافل بود.
امام جمعه اراك افزود: اصلاح الگوي مصرف شعار نيست، بلكه همه بايد براي فراهم كردن راهكارهاي عملي و بسترسازي براي اين كار، تلاش كنند.
واقعه غديراز مهم‌ترين وقايع تاريخ اسلام است كه در آن، پيامبر اسلام (ص) هنگام بازگشت از حجة الوداع در 18 ذي‌الحجه سال دهم قمري در مكاني به نام غدير خم، امام علي (ع) را به عنوان جانشين خود معرفي كردند.
3017/3075/ خبرنگار: مصطفي مجللي** انتشار دهنده: حسين مهدي زاده