۲۱ شهریور ۱۳۹۶، ۱۹:۲۱
کد خبر: 82662949
T T
۰ نفر
شفافیت در دفاع مقدس حضور حماسی در جبهه های نبرد  را موجب شد

كرمان – ایرنا – استاندار كرمان گفت:شفافیت در دوران دفاع مقدس باعث شده بود كه نیروهای زیادی عازم جبهه ها شوند به گونه ای كه فرماندهان اعلام می كردند از اعزام نیروی جدید به جبهه جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا رزم حسینی روز سه شنبه در جلسه ستاد بزرگداشت هفته دفاع مقدس استان كرمان افزود: دفاع مقدس برجستگی های زیادی داشت و نخستین برجستگی آن دوران، شفافیت بود و هیچ فردی را پیدا نمی كردید كه از اخبار جنگ اطلاع نداشته باشد. وی با بیان اینكه شفافیت یعنی اینكه همه اطلاعات را به مردم انتقال دهیم بیان كرد: متاسفانه بعد از جنگ نتوانستیم آن شفافیت را ادامه دهیم.
رزم حسینی دفاع مقدس را یادآور تاریخ فداكاری ملت ایران دانست كه در مقابل دشمن مقاومت كردند و بعد از گذشت هشت سال به پیروزی رسیدند.
وی خاطرنشان كرد: وظیفه ما و نسل های آینده این است كه از پیشكسوتان و جانبازان به رسم انسان دوستی و وفاداری به كشور گرامی بداریم.
وی تصریح كرد: در دوران دفاع مقدس تمام رزمندگان به تبعیت از رهبری و ولایت پایبند بودند و وحدت ملی در بین آحاد جامعه نهادینه شده بود و همه پای كار بودند و این وضعیت تا آخرین روزهای جنگ ادامه داشت.
* وقتی یك جوان 20ساله فرمانده لشكر می شود
استاندار كرمان خاطرنشان كرد: امروز باید جنبه های دیگری از دفاع مقدس كه تحلیلی است را به جوانان انتقال دهیم و جوانان ما بدانند كه چگونه می شود در دفاع مقدس یك جوان 20 ساله فرمانده لشكر می شود.
رزم حسینی همچنین به جنبه های مدیریتی دوران دفاع مقدس اشاره و عنوان كرد: مدیریت جهادی یعنی تلاش همراه با تدبیر و درایت.
رزم حسینی مدیریت سردار سلیمانی را مصداق بارز یك مدیریت جهادی عنوان كرد و گفت: استان كرمان پس از جنگ تحمیلی در حوزه فرهنگ جهادی و نهادینه كردن این فرهنگ، پیشگام بود.
وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه خاطرنشان كرد: دستگاه های اجرایی باید در این ایام تبلیغات مفید و موثری را در دستور كار داشته باشند.
وی تاكید كرد: هر سال كه می گذرد باید هفته دفاع مقدس را با روش های بهتر و مفیدتری گرامی بداریم.
31 شهریور ماه جاری مصادف است با نخستین روز از هفته دفاع مقدس و همچنین با نخستین روز از ماه محرم مقارن شده است.
خبرنگار: كمیل بهشتیان**انتشاردهنده: بهنام احمدی *
7429/ 5054