۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 82663290
T T
۰ نفر

چهارمين جشنواره ملي پسته ايران در دامغان آغاز شد

۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۹:۴۰
کد خبر: 82663290
چهارمين جشنواره ملي پسته ايران در دامغان آغاز شد

دامغان- ايرنا- چهارمين جشنواره ملي پسته ايران در دامغان روز چهارشنبه با حضور مسوولان استان سمنان، شهرستان دامغان و سفراي خارجي در سالن همايش هلال احمر اين شهرستان آغاز شد.

به گزارش ايرنا، چهارمين جشنواره ملي پسته ايران- دامغان از امروز 22 آغاز شد و فردا ادامه خواهد داشت، برگزاري آيين شكرگزاري، ايستگاه هاي نقاشي با موضوع پسته، مسابقه آشپزي با محصولات پسته شامل دسر، كيك، شيريني و دسر از جمله برنامه هاي اين جشنواره است.
طي اين 2 روز كارگاه هاي آموزشي ويژه باغداران با حضور استادان شهرستاني، استاني و كشوري با حضور كارشناسان و فعالان اقتصادي و كشاورزان و باغداران شهرستان دامغان در هفت بخش مختلف برگزار مي شود كه شركت در اين كارگاه هاي آموزشي براي رايگان است.
ايجاد نمايشگاه بين المللي عرضه محصولات، ادوات و تجهيزات بخش كشاورزي با نگاه ويژه به توليد و عرضه محصول پسته و صنايع غذايي و دستي با 50 غرفه از 15 شركت داخلي و خارجي نيز از جمله برنامه هاي اين جشنواره است كه از 21 تا 24 شهريور96 در مجموعه سالن ورزشي جمعيت هلال احمر شهرستان دامغان داير است.
تعدادي از غرفه داران اين نمايشگاه از شركت هاي خارجي آلمان، ژاپن، ايتاليا و كره جنوبي هستند و علاقه‌مندان مي توانند از ساعت 9 تا 13 و 17 تا 21 و 30 دقيقه از اين نمايشگاه بازديد كنند.
پيگيري براي افتتاح تالار بورس پسته در دامغان يكي از مهم ترين دستاوردهاي چهارمين جشنواره پسته است كه در آينده نزديك عملياتي خواهد شد.
هدف از برگزاري اين جشنواره ملي استفاده از توان و ظرفيت هاي بخش كشاورزي با ارائه طرح ها و برنامه ها در بحث سرمايه گذاري، كمك به افزايش توليد، كاهش آفات و صدمات به باغ‌ها و ايجاد اشتغال در حوزه پسته‌كاري است.
تا كنون پنج سفير از كشورهاي چين، روسيه، افغانستان، بنگلادش و ونزوئلا براي حضور در جشنواره ملي پسته دامغان اعلام آمادگي كردند.
حدود 6 درصد سطح زيركشت پسته كشور و بيش از 17 درصد پيش بيني توليد پسته كشور متعلق به باغ هاي پسته شهرستان دامغان در استان سمنان است.
9856/6103 خبرنگار: ميثم اسماعيلي** انتشار دهنده : مصطفي دهقان
براي آگاهي از تازه‌ترين اخبار و رويدادهاي استان سمنان به نشاني IRNASEMNAN@كانال اخبار ايرنا سمنان مراجعه كنيد.