۲۲ شهریور ۱۳۹۶، ۱۴:۵۱
کد خبر: 82663813
T T
۰ نفر
رشد 100 درصدي ثبت نام گروههاي هنري در جشنواره تئاتر خراسان رضوي

مشهد- ايرنا- معاون امور هنري و سينمايي اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي گفت: تعداد گروههاي هنري ثبت شده براي شركت در بيست و هفتمين جشنواره تئاتر استاني نسبت به پارسال 100 درصد بيشتر شده است.

افشين تحفه‌گر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با توجه به ساماندهي و تشويقهاي انجام شده طي يك فرايند زمانبر امسال در اين چارچوب 50 گروه ثبت نام شده اند. اين در حالي است كه پارسال در مشهد ١٣ گروه و در شهرستانها ١٠ گروه ثبت شده در جشنواره حضور داشتند. بعضي از شهرستانها نيز به تنهايي شش گروه ثبت شده دارند.
وي همچنين به رشد 300 درصدي ارائه متن نمايشنامه به بخش نمايشنامه‌نويسي بيست و هفتمين جشنواره تئاتر خراسان رضوي نسبت به پارسال اشره و بيان كرد: امسال تعداد نمايشنامه‌ها به ٩٠ متن رسيد كه از اين تعداد 60 نمايشنامه از مشهد و ٣٠ نمايشنامه از ديگر شهرستانهاي اين استان است.
معاون اداره كل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوي ادامه داد: پارسال 15 تئاتر در جدول نمايش اين جشنواره قرار داشت كه امسال اين عدد به ٢٢ تئاتر رسيده و اين حوزه نيز رشد حدود 50 درصدي دارد.
وي گفت: تعداد كل تئاترهاي عرضه شده به بيست و هفتمين جشنواره تئاتر استاني نيز ٨٠ درصد رشد داشته بطوري كه پارسال ٢٣ اثر به جشنواره رسيد اما امسال 60 اثر دريافت شده است.
تحفه گر افزود: ديدگاه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي حمايت و نظارت بر انجمنهاي تخصصي و غيردولتي فرهنگي و هنري است. در اين راستا خراسان رضوي تنها استاني است كه رئيس انجمن هنرهاي نمايشي آن به عنوان دبير جشنواره تئاتر استاني انتخاب شده است.
همچنين در اين نشست پوستر بيست و هفتمين جشنواره تئاتر استاني خراسان رضوي رونمايي شد. اين جشنواره طي روزهاي ٢٣ تا ٢٧ شهريور جاري در مشهد برگزار مي شود.
خبرنگار: كاميار اسماعيل پور **انتشار: حسين كريم زاده
1922/1858