۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۵:۵۷
کد خبر: 82666637
T T
۰ نفر
پنج خانه امید بازنشستگان كشوری همزمان از جمله در اردكان افتتاح شد

یزد - ایرنا - پنج باب خانه امید بازنشستگان كشوری ،امروز شنبه از طریق ویدئو كنفرانس در اردكان ، ملایر ، گچساران ، محلات و جیرفت با حضور مسئولان محلی در این شهرستان ها افتتاح شد .

به گفته عضو هیات مدیره صندوق بازنشستگی كشور تاكنون در 23 استان از 31 استان در مجموع 37باب خانه امید بازنشستگی راه اندازی شد كه بازنشستگان می توانند جشن های خود را رایگان در آمفی تئاترهای این فضای خدماتی رفاهی برگزار كنند .
علی زین العابدین روز شنبه در مراسم افتتاح خانه امید بازنشستگان شهرستان اردكان افزود: به همت وزارت تعاون ، رفاه و امور اجتماعی ، صندوق یادشده و با همكاری فرمانداری ، نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی این مجموعه خدماتی رفاهی اراه اندازی شد .
همچنین فرماندار اردكان ،ساخت خانه امید بازنشستگان را نشان از شور و شعف و امید به زندگی دانست و تصریح كرد: افتتاح چنین فضایی را باید به فال نیك گرفت و این مكان برای تعامل و هماهنگی و همدلی بیشتر بین بازنشستگان خواهد بود و خدماتی كه به این قشر توسط دولت و دستگاه های اجرایی ارایه می شود از این طریق ارتباط لازم با آنها از این مركز برقرار می شود .
هادی مقیمی اظهار كرد: تجربه ارزنده بازنشستگان برای اداره بهتر هر شهر و شهرستانی نیز بسایر موثر است و باید از ظرفیت ها و نجربه این سرمایه عظیم جامعه استفاده كرد.
همچنین مدیر صندوق شعبه بازنشستگی استان یزد تصریح كرد: خانه امید بازنشستگان محل گردهمایی یاران دیروز و پیشكسوتان امروز جامعه كارمندی است تا در فضای آكنده از شور و نشاط اوقات فراغت خود را با كیفیت مطلوب پركنند و محل انتقال گنجینه تجربه نسل دیروز به نسل امروز باشد.
محمود زارع شاهی اظهار كرد: فضای یاد شده با هدف برنامه ریزی و ارایه خدماتی كه نیازهای مادی و معنوی بازنشستگان را پوشش می دهد و نیز ایجاد فضای امن به منظور حفظ شان و كرامت آنها و بهره برداری مناسب از حضور بازنشستگان به عنوان سرمایه های اجتماعی تاسیس شده است.
وی ادامه داد كه در این مكان بازنشستگان می توانند جهت ثبت نام تورهای زیارتی سیاحتی ثبت نام وام ضروری ،چاپ رایگان فیش حقوقی و حكم كارگزینی و استفاده از كافی نت برای ویزیت رایگان توسط پزشك مراجعه كنند .
به گفته وی برای ساخت خانه امید بازنشستگان اردكان كه كار ساخت آن به مساحت 500 متر مربع زیربنا از سال 92 آغاز شد با صرف هزینه ای افزون بر 18 هزار میلیارد ریال به بهره برداری رسید، امیدواریم بازنشستگان به منظور مشاركت و نقش آفرینی در فعالیت های مختلف حضور در این محل حضور به هم رسانند و دستاورد ارزشمندشان را در اختیار سایرین قرار دهند .
زارع شاهی با بیان اینكه با بهره برداری از خانه امید یادشده در شهر اردكان، شاهد فعالیت دومین خانه امید بازنشستگان كشوری در استان یزد هستیم ، گفت: اولین خانه امید استان سال 1390 در پارك شهر شادی یزد به بهره برداری رسید كه در حال حاضر، خدمات رفاهی، فرهنگی، هنری، ورزشی، آموزشی و پزشكی به بازنشستگان كشوری ارایه می دهد.
اردكان 98 هزار نفر جمعیت دارد و مركز آن در 60 كیلومتری شمال شهر یزد واقع است.
مشاور وزیر و رییس كانون بازنشستگان آموزش و پرورش، پنجشنبه 23شهریور ماه جاری تعداد بازنشستگان كشور را یك میلیون و 380 هزار نفر بیان كرد و گفت: 60 درصد این تعداد، فرهنگی هستند.
احمد صافی تعداد كانون های بازنشستگی فرهنگیان را 305 باب و تعداد بازنشستگان فرهنگی را هم 800 هزار نفر ذكر كرد.
وی، رفع تبعیض و افزایش حقوق را از مهمترین دغدغه های فرهنگیان عنوان كرد و یادآور شد: این قشر انتظار دارند آنچه در كشور به دیگر كاركنان شاغل داده می شود به آنها هم تعلق گیرد.
این مسوول با بیان اینكه توجه به نیازهای جسمی ، روانی و اجتماعی بازنشستگان ضروری است اظهار كرد: در راستای ارتقای سطح تعلیم و تربیت این افراد و با توجه به سند طرح تحول بنیادین در آموزش و پرورش باید از بازنشستگان و پیشكسوتان این عرصه استفاده شود.
استان یزد 15 هزار فرهنگی بازنشسته و نزدیك به 16 هزار فرهنگی شاغل دارد.
7544*2047* خبرنگار: مژگان دشتی** انتشار عباسقلی اشكورجیری