۲۵ شهریور ۱۳۹۶، ۱۸:۰۱
کد خبر: 82666773
T T
۰ نفر
ایجاد یكهزار و 975 فرصت شغلی جدید توسط صندوق كارآفرینی خراسان رضوی

مشهد- ایرنا- رئیس صندوق كارآفرینی خراسان رضوی گفت: این صندوق از ابتدای سال جاری تاكنون با پرداخت 259 میلیارد ریال تسهیلات قرض الحسنه، یكهزار و 975 فرصت شغلی جدید در استان ایجاد كرده است.

علی آبیلی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تسهیلات در قالب یكهزار و 786 فقره پرونده به متقاضیان و بنگاههای فعال اقتصادی پرداخت شده است.
وی اظهار كرد: صندوق كارآفرینی استان همچنین در یك سال منتهی به شهریور ماه جاری 3 هزار و 929 فقره تسهیلات اشتغال به مبلغ 684 میلیارد ریال به افراد كارآفرین پرداخت كرده كه این امر ایجاد چهار هزار و 508 فرصت شغلی جدید را در این استان به همراه داشته است.
وی با اشاره به اهداف دولت تدبیر و امید در زمینه ایجاد اشتغال گفت: این دولت از ابتدا نسبت به تغییر در مدل های حمایت از شبكه ها و زنجیره های تولید اقدامات شایسته انجام داده و از هر نوع فعالیت اقتصادی خرد و بزرگ پشتیبانی نموده است.
رئیس صندوق كارآفرینی خراسان رضوی افزود: حمایت از كسب و كارها با اولویت طرح های روستایی انجام شده و اغلب در زمینه توسعه نمایندگی های برندهای معتبر داخلی، بوم گردی، بازی ها و نرم افزارهای موبایلی و صنایع دستی بوده است.
وی اظهار كرد: صندوق كارآفرینی از هر كسب و كاری كه به عنوان مزیت منطقه ای تلقی و از بازار فروش مناسب برخوردار باشد، حمایت می كند.

* خراسان رضوی رتبه نخست پرداخت تسهیلات مشاركتی روستایی در كشور
آبیلی گفت: صندوق كارآفرینی در 15 طرح مشاركتی و غیرمشاركتی روستائیان 141 میلیارد ریال تسهیلات پرداخت كرده كه در بخش طرح های مشاركتی موفق به كسب رتبه اول كشور شده است.
وی افزود: این صندوق در طرح های مشاركتی دولت به عنوان شریك اقتصادی فعالیت می كند و در طرح های غیرمشاركتی دخالتی در طرح ندارد و فقط حمایت های مالی را انجام می دهد.
استان خراسان رضوی در سال گذشته با ایجاد 100 هزار فرصت شغلی جدید 16 درصد فرصت های شغلی ایجاد شده در كشور طی این مدت را به خود اختصاص داد.
7495 / 6053 خبرنگار: حسین عباسی ** انتشار دهنده: محمد حسین علی مقدم