معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی: هر گونه تردد و ساخت وساز در طرح حریم امنیتی مرز ممنوع است

بجنورد- ایرنا- معاون اجتماعی مرزبانی خراسان شمالی ضمن هشدار نسبت به تخریب منابع طبیعی و روشن كردن آتش در مناطق مرزی این استان اظهار كرد: هر گونه تردد، ساخت و ساز و سایرعملیات عمرانی و كشاورزی در طرح حریم امنیتی مرز ممنوع است.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علیرضا الهامی یكشنبه در نشست آموزشی مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان بجنورد اظهاركرد: یكی از وظایف مرزبانی استیفای حقوق دولت، اتباع مرزنشین و كنترل و مراقبت از مرز است، در طرح حریم امنیتی مرز، مرزنشینان قوانین و مقررات مرزی و حریم مرز كه منطقه تحت كنترل مرزبان است را رعایت كنند.
وی افزود: ترددهای غیرمجاز به آن سوی مرز به منظور تعلیف احشام، شكار، جمع آوری گیاهان دارویی و قاچاق برخلاف قوانین و مقررات مرزی است.
سرهنگ الهامی عنوان كرد: ماده 35 قانون گذرنامه مقرر كرده است كه هر ایرانی كه از نقاط غیرمجاز وارد كشور شده و یا از كشور خارج شود از2 ماه تا یكسال حبس و جریمه نقدی محكوم می شود.
وی گفت: مرزبانی در خطوط مرزی هوشمندتر، آماده تر، پاسدار حریم دین، ملت و كشور است و وحدت وهمدلی بین اقوام مختلف و توجه به آداب و رسوم و فرهنگ مرزنشینان و شهروندان در ماموریت ها مورد تاكید است.
سرهنگ الهامی همچنین عنوان كرد: نیروی انتظامی در عرصه امنیت و دفاع ازارزش های انقلاب اسلامی، برقراری نظم، امنیت، آرامش و كنترل و مراقبت از مرز انجام وظیفه و تلاش می كند.
وی در ادامه به برنامه های هفته ناجا اشاره كرد و نشست صمیمی مرزبانان با مرزنشینان، بازدید تعدادی از دانش آموزان از مرز، نمایشگاه پوستر، آموزش همگانی در مساجد و مدارس در مورد پیشگیری از آسیب های اجتماعی و ویزیت رایگان پزشكی از جمله آنها است.
استان خراسان شمالی 300 كیلومتر مرز مشترك با كشور تركمنستان دارد.
اخبار خراسان شمالی را در كانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی 🆔 @IRNABOJNURD پیگیری كنید.
ع/ 6042 انتشاردهنده: سیدحسین قدسی