۲۷ شهریور ۱۳۹۶، ۱۲:۴۰
کد خبر: 82668576
T T
۰ نفر
حماسه هاي دوران دفاع مقدس بايد به درستي به مردم تبيين شود

زنجان - ايرنا - فرمانده سپاه انصارالمهدي (عج) استان زنجان گفت: شهدا و رزمندگان اسلام در دوران دفاع مقدس، رشادت و سلحشوري هاي بسياري از خود نشان دادند كه بايد اين حماسه ها به درستي به مردم به ويژه نوجوانان و جوانان تبيين شود.

سردار جهانبخش كرمي، روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: رسانه هاي گروهي مي توانند در تبيين صحنه هاي و جلوه هاي زيباي دفاع مقدس كه گنجينه اي تمام نشدني است، نقش مهم و تاثيرگذار داشته باشند.
وي با تاكيد براينكه نوجوانان و جوانان بايد با علل و عوامل جنگ تحميلي بر ايران، آشنا شوند اظهاركرد: اين جنگ نابرابر به خاطر اختلافات مرزي و جغرافيايي نبود بلكه ارتباط تنگاتنگي با انقلاب داشت و ابرقدرت ها مي خواستند از طريق كمك به رژيم بعثي، اين انقلاب و نظام اسلامي را ساقط كنند.
كرمي افزود: دشمنان ايران از لحاظ مالي، نظامي، تسليحاتي و تبليغاتي، صدام را حمايت مي كردند تا بلكه به اهداف پليد خود دست يابند اما وجود و نقش امام (ره) و حضور و مجاهدت رزمندگان اسلام در جبهه ها و پشتيباني هاي ملت ايران، باعث شد تا آنها در رسيدن به برنامه هاي شوم خود ناكام مانند.
وي با بيان اينكه سازمان هاي بين المللي مي توانستند از وقوع جنگ و ادامه آن جلوگيري كنند اما با ابرقدرت ها همسو شده و سكوت اختيار كردند گفت: با توجه به وجود بحران هاي سياسي و امنيتي و مشكلات اقتصادي و نبود آمادگي دفاعي، همه چيز براي رسيدن دشمنان به اهداف مهيا بود اما مديريت و فرماندهي جنگ از سوي امام راحل، حضور عاشورايي مردم هميشه در صحنه و عنايت خداوند سبحان، موجب شد تا خوار و زبون شوند.
كرمي با اشاره به اينكه اگر امروز ابرقدرتها نمي توانند فكر تجاوز به ايران را در سر بپرورانند اين به بركت نيروهاي مسلح، مردم هميشه در صحنه و تدبير و رهنمودهاي رهبري است افزود: استقلال سياسي يكي از دستاوردهاي مهم دفاع مقدس مي باشد و اكنون جمهوري اسلامي ايران با عظمت و استوار در منطقه مي درخشد و اين الگويي براي ملل مسلمان ديگر كشورها شده است.
وي، مردمي بودن، عاشورايي جنگيدن و وجود فرهنگ جهاد و شهادت در ميان رزمندگان اسلام را از جمله ويژگيهاي دفاع مقدس اعلام و اظهار كرد: امروز بسيج جهان اسلام كه از آرزوهاي حضرت امام (ره) بود در كشورهايي چون لبنان، سوريه، يمن و عراق، شكل گرفته و اين موضوع دشمنان را سخت درمانده و مستاصل كرده است.
كرمي با بيان اينكه صحنه هاي دفاع مقدس، جلوه ها و زيبايي هاي عاشورا را داشت به برنامه هاي بسيج و سپاه در رابطه با گراميداشت هفته دفاع مقدس اشاره كرد و افزود: امسال بيش از يك هزار برنامه اعم از 'رژه نيروهاي مسلح، همايش بانوان، گردهمايي فرماندهان دفاع مقدس، بازنمايي عمليات ثامن الائمه و يادواره شهدا' در اين استان برگزار خواهد شد.
6084/6085
خبرنگار: پرويز غفاري ** انتشار دهنده: رويا رفيعي