۲۹ شهریور ۱۳۹۶، ۱۰:۵۴
کد خبر: 82670916
T T
۰ نفر
ورود 51 هزار غنچه و شكوفه كردستاني به دنياي تعليم و تربيت

سنندج - ايرنا - 27 هزار شكوفه كلاس اولي و 24 هزار غنچه پيش دبستاني روز چهارشنبه همزمان با سراسر كشور و دست در دست اوليا و مربيان خود وارد دنياي تعليم و تربيت شده و ورود به عرصه علم و دانايي را جشن گرفتند.

به گزارش ايرنا، هر سال قبل از اول مهر و بازگشايي مدارس، در جاي جاي ايران اسلامي جشن ورود شكوفه هايي كه براي نخستين بار طعم شيرين نشستن بر روي نيكمت هاي مدرسه را مي چشند، برگزار شده و با اين جشن، بهار تعليم و تربيت آغاز مي شود.
امروز نيز همزمان با سراسر كشور و از ساعات اوليه صبح شكوفه ها و غنچه هاي كردستاني دست در دست والدين خود و با شور و شوقي وصف ناپذير در مدارس خود حضور يافته و در ميان بوي خوش اسپند و رد شدن از زير قرآن، مرحله اي جديد از زندگي خود را آغاز كردند.
آيين نمادين جشن شكوفه ها و غنچه ها روز چهارشنبه همزمان با سراسر كشور و با حضور جمعي از مسئولان در دبستان جديد الاحداث خسروي كردستاني در سنندج برگزار شد.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان در اين آيين گفت: امروز همزمان با سراسر كشور 27 هزار دانش آموز پايه اول و 24 هزار نوآموز پيش دبستاني در بيش از يك هزار و 900 مدرسه استان وارد عرصه تعليم و تربيت شده و سال تحصيلي خود را آغاز مي كنند.
صديقه عبدالهي اظهار كرد: در ميان مقاطع مختلف تحصيلي دوره ابتداي از اهميت ويژه اي برخوردار است چون دوره شكل گيري شخصيت، نهادينه كردن عادات و رفتارهاي پسنديده و همچنين بيداري گرايش هاي فطري در ميان دانش آموزان است.
وي با بيان اينكه دوره ابتدايي از لحاظ كمي و كيفي داراي اهميت است، افزود: هم اكنون از 285 هزار دانش آموز استان كردستان، 151 هزار دانش آموز دوره ابتدايي هستند و در اسناد بالادستي بويژه سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نيز به اين مهم به صورت ويژه توجه شده است.
معاون آموزش ابتدايي آموزش و پرورش كردستان تاكيد كرد: سرمايه گذاري در دوره ابتدايي مطمئن ترين سرمايه گذاري در نظام تعليم و تربيت است و اوليا بايد دغدغه مسائل تربيت فرزندان خود را بيشتر داشته باشند تا بتوانند فردي مجرب كه در آينده سكاندار مسئوليت هاي اجتماعي باشد، تربيت كنند.
عبدالهي از مربيان و معلمان مدارس نيز خواست در كنار مسائل آموزشي كه مطرح مي شود درس ايثار، شجاعت، مهرباني و بخشندگي را به دانش آموزان آموزش دهند تا دانش آموزاني توانمند از لحاظ معنوي در آينده تحويل جامعه داده شوند.
در ادامه اين آيين زنگ شكوفه ها توسط مديركل آموزش و پرورش استان كردستان نواخته شد و دانش آموزان كلاس اولي با عبور از زير قرآن و با بدرقه مسئولان و والدين وارد كلاس هاي درس شدند.
خبرنگار: افسانه گلباغي ** انتشار دهنده: مجيد سليماني
7348/9102