۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85599051
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ورود ۲۹ هزار شکوفه کردستانی به دنیای تعلیم و تربیت

۲۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۰:۲۲
کد خبر: 85599051
ورود ۲۹ هزار شکوفه کردستانی به دنیای تعلیم و تربیت

سنندج- ایرنا- ۲۹هزار شکوفه کلاس اولی کردستانی روز سه شنبه همزمان با سراسر کشور دست در دست اولیا و مربیان خود وارد دنیای تعلیم و تربیت شدند و ورود خود به عرصه علم و دانایی را جشن گرفتند.

به گزارش ایرنا، هرساله یک یا چند روز قبل از بازگشایی رسمی مدارس، جشنی برای کودکانی که برای نخستین بار وارد خانه دوم خود می شوند و طعم شیرین نشستن بر روی نیمکت‌های مدرسه را می چشند در جای جای کشور برگزار می شود و با این جشن شکوفه‌های کلاس اولی وارد دنیای تعلیم و تربیت می شوند.

امروز نیز همزمان با سراسر کشور و از ساعات اولیه صبح شکوفه‌های کردستانی دست در دست والدین خود و در میان خنده‌ها و گریه‌های کودکانه شان پا به دنیای جدیدی گذاشتند که آینده آنان را رقم می زند.

از ساعت های اولیه صبح امروز ۲۹ هزار شکوفه کردستانی با لباس‌های یک فرم و یک رنگ وشوق و ترسی در هم آمیخته که ناشی از جدایی والدین برای نخستین بار است وارد خانه دوم خود شده و بر روی نیمکت های مدارس قرار گرفتند.

آیین نمادین جشن شکوفه‌های کردستانی روز سه‌شنبه همزمان با سراسر کشور و با حضور جمعی از مسئولان و اولیای دانش آموزان در دبستان دخترانه استقلال سنندج برگزار شد.

جشن شکوفه ها در این مدرسه پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی با سرود دسته جمعی دانش آموزان و خوش آمدگویی‌های مجری آغاز شد و پس از آن مدیرکل آموزش و پرورش کردستان ضمن خیرمقدم گویی به دانش آموزان مشغفول سخنرانی شد.

ورود ۲۹ هزار شکوفه کردستانی به دنیای تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان در این آیین اظهار کرد: دانش آموزان کردستانی شکوفه های ایران اسلامی هستند و در حقیقت با ورود این شکوفه ها به مدارس آعازسال تحصیلی جدید رقم می خورد.

هاشم ناظمی جلال افزود: در سال تحصیلی جاری ۲۹ هزار دانش آموز پایه اول برای تحصیل در هزار و ۹۰۰ مدرسه استان ساماندهی شده‌اند و همین امروز با ورود به کلاس‌های درس کتاب‌های خود را نیز تحویل می گیرند.

وی یادآور شد: ۹۵ درصد این دانش آموزان پایه اول دوران پیش دبستانی را گذرانده و سلامت آنان سنجش شده است و پس از آن پا به کلاس اول گذاشته اند.

ورود ۲۹ هزار شکوفه کردستانی به دنیای تعلیم و تربیت

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه اولین روز ورود به مدرسه یکی از بهترین روزهای همه ما در طول زندگی بوده است، ابراز امیدواری کرد با همکاری اولیا بتوانیم روزی بیاد ماندنی و خاطره انگیز را برای این دانش آموزان رقم بزنیم.

در ادامه این آیین شکوفه ها با شور و اشتیاق و در میان بوی خوش اسپند و پس از رد شدن از زیر قرآن بر روی نیمکت های علم و دانایی قرار گرفتند و مرحله ای جدید از زندگیشان را برای رسیدن به اهداف بزرگ آغاز کردند.

سال تحصیلی جدید در استان کردستان در بیش از سه هزار و ۲۰۰مدرسه شهری و روستایی با بیش از ۱۵هزار کلاس درس و ۳۰۰ هزار دانش آموز در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و دوم آغاز خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha