۳۰ شهریور ۱۳۹۶، ۲۲:۵۱
کد خبر: 82672806
T T
۰ نفر
قوانين متناقض برخي دستگاه ها، تهديد امنيت سرمايه گذاران بخش گردشگري است

رشت - ايرنا - مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان با اشاره به اهميت سواحل به عنوان يكي از ظرفيت هاي گردشگري استان هاي شمالي گفت: قوانين متناقض برخي دستگاه ها ، حاشيه امني را براي سرمايه گذاران حوزه گردشگري بوجود نمي آورد.

به گزارش ايرنا، رضا عليزاده روز پنجشنبه در بيست و ششمين نشست ماهيانه توسعه در رشت افزود: با وجود تصويب سازمان عمران سواحل، اين سازمان نتوانسته ايجاد شود و نبود آن مشكلات زيادي را ايجاد كرده است.
وي با اشاره به تخريب يكي از بناهاي طرح هاي سالم سازي درياي يك سرمايه گذار طي دو هفته اخير اظهار كرد: هركدام از دستگاه ها ضوابطي دارند كه نقيض همديگر هستند و سرمايه گذاري را نمي گذارند به نتيجه برسد حال اينكه بايد حمايت هاي تشويقي براي سرمايه گذاران انجام شود.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري گيلان همچنين به اهميت آماده بودن زيرساخت ها درجذب گردشگر اشاره و بيان كرد: براي 103 پروژه گردشگري نياز به حمايت و تسهيلات داريم و به موازات روبناها كه در استان اتفاق مي افتد، بايستي به سرعت زيرساخت ها نيز آماده شود.
وي با اشاره به وجود نگاه لجام گسيخته و سوداگرانه نسبت به محيط زيست و بناهاي تاريخي گفت: بايد فرصتي براي جذب گردشگر فراهم كرد و از سياست هاي تشويقي دولت استفاده شود.
وي با بيان اينكه آماده بودن خط ريلي و تكميل آزادراه در جذب گردشگر نقش بسزايي دارد ، تصريح كرد: فرودگاه گيلان هنوز نتوانسته كانون هدف و مراودات باشد.
وي با تاكيد بر اينكه براي حركت به سمت توسعه بايستي سند آمايش طرح هاي گردشگري آماده باشد، گفت: آماده بودن سند آمايش ، ما را براي تحقق اهداف كمك مي كند.
عليزاده يادآور شد: هشت سال دوره ركود و بسته شدن مراودات را در حوزه گردشگري تجربه كرديم اما بعد از برجام ، زمينه مراودات باز شده و اختصاص بودجه و برنامه ريزي به امر گردشگري كمك مي كند.
وي با بيان اينكه چند ساليست كه فصل بودجه فرهنگ در قالب جشنواره و نمايشگاه ها بسته شده، گفت: بايستي براي حمايت و ورود بخش خصوصي و دستگاه هاي متولي به بازارهاي هدف گردشگري، فصل فرهنگي را احياء كنيم .
عليزاده در ادامه با بيان اينكه بيش از يك هزار و يكصد بناي تاريخي و محوطه باستاني در گيلان وجود دارد، افزود: با منابع اعتباري محدود صيانت از آنها امكانپذير نيست و متاسفانه همه نگاه ها بر زيرساخت هاي عمراني متمركز است كه بايستي هدف گذاري صحيحي در حوزه گردشگري داشته باشيم.
87 هتل، 23 هتل آپارتمان، 75 مجتمع گردشگري، 47 مهمانپذير، يك هزار و 43 خانه مسافر ، 233 واحد پذيرايي بين راهي و سفره خانه سنتي و 53 دفتر خدمات مسافرتي در گيلان فعال هستند.
در زمان حاضر در تاسيسات گردشگري استان شش هزار و 32 نفر شاغل هستند كه از اين تعداد چهار هزار و 926 نفر مرد و يك هزار و 106نفر را بانوان تشكيل مي دهند.
خبرنگار: مريم سليماني ** انتشاردهنده: كبيري
7296/2007