۱ مهر ۱۳۹۶، ۲۱:۴۹
کد خبر: 82674854
T T
۰ نفر
توجه به اقتصاد مقاومتي راه خروج كشور از مشكلات اقتصادي است

بندرعباس - ايرنا - معاون حقوقي قوه قضائيه با اشاره به تاكيدهاي رهبر معظم انقلاب اسلامي در خصوص لزوم توجه به اقتصاد مقاومتي، اجراي اين راهبرد كلان را راه خروج كشور از مشكلات اقتصادي عنوان كرد.

به گزارش شامگاه شنبه ايرنا از پايگاه اطلاع رساني دادگستري هرمزگان، ذبيح الله خدائيان در نشست شوراي قضايي هرمزگان اظهار داشت: در بحث اقتصاد مقاومتي تكاليفي در خصوص مبارزه با مفاسد اقتصادي و قاچاق كالا و ارز به عهده دستگاه قضايي است.
وي ادامه داد: به همين منظور در قوه قضائيه دستورالعمل مربوطه تهيه شده كه مطابق آن ستاد مركزي تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي در دستگاه قضايي تشكيل و در استان‌ ها نيز اين ستاد با شرح وظايف نهادها و سازمان ‌ها ابلاغ خواهد شد.
خدائيان هدف عمده اين ستاد را افزايش امنيت سرمايه گذاري و پيشگيري از ورشكستگي واحدهاي توليدي و كارخانجات عنوان و تصريح كرد: با توجه به تمهيدات اتخاذ شده از سوي دستگاه قضايي استان هرمزگان ، اين استان خط مقدم اقتصاد مقاومتي و استان پيشتاز در عرصه مقابله با قاچاق كالا و ارز مي باشد.
اين مقام عالي قضايي كشور در خصوص تدوين لوايح و اصلاح قوانين ، گفت: با بهره گيري از توان و ظرفيت علمي نخبگان جامعه حقوقي كشور اقدامات قابل توجهي انجام شده است.
خدائيان يادآور شد : تلاش كرده ايم تا تمام قوانين جاري را بررسي و آسيب شناسي نماييم و در اين راستا همواره نظرات كارشناسي استان‌ها اخذ شده كه استان هرمزگان در حوزه ارائه مشاوره‌هاي كارشناسي در حوزه مطالعات حقوقي يكي از استان‌هاي پيشتاز بوده و در زمره استان هايي قرار دارد كه بهترين نظرات علمي را در راستاي اصلاح قوانين ارائه داده است.
معاون حقوقي قوه قضائيه در اين نشست عملكرد دستگاه قضايي در هرمزگان را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و موفقيت هاي اين ارگان را حاصل همدلي و تلاش همه نيروها دانست.
7198/ 7408
تنظيم كننده: فاطمه حسيني * انتشار: محمد جهانگيريان