۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82675972
T T
۰ نفر

رشد 11 درصدي جمعيت سالمندي در استان زنجان

۲ مهر ۱۳۹۶، ۲۰:۳۶
کد خبر: 82675972
رشد 11 درصدي جمعيت سالمندي در استان زنجان

زنجان - ايرنا - مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان، با اشاره به رشد 11 درصدي جمعيت سالمندي استان گفت: بايد برنامه ريزي هايي در راستاي خدمات‌رساني مطلوب به سالمندان انجام شود و خدمات لازم توسط دستگاه هاي متولي ارائه شود.

به گزارش روز يكشنبه پايگاه اطلاع رساني استانداري زنجان؛ مسيح الله سلطاني در دومين جلسه شوراي ساماندهي سالمندان استان افزود: يكي از اولويت ها در حوزه كاهش آسيب هاي اجتماعي، شناسايي عوامل ايجاد اين آسيب ها در حوزه سالمندي است كه از جمله آنها مي توان به مواردي همچون طرد ‌شدن از جانب فرزندان، طلاق، فوت همسر و اختلافات خانوادگي اشاره كرد.
وي يادآوري كرد: با شناسايي عوامل ايجاد اين آسيبها، مي توان برنامه هاي آموزشي مناسبي در جهت كاهش آنها ارائه كرد.
سلطاني افزود: انجام تحقيق و پژوهش در زمينه شناسايي آسيبهاي دوران سالمندي، مي توان با ارائه راهكارهاي مناسب موجب كاهش اين آسيب هاي اجتماعي شد.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان ادامه داد: نبايد نگاه بخشي و محدود به حوزه سالمندان داشت و در اين ميان برخي از دستگاههاي اجرايي، نگاهشان فقط به سالمندانِ خود آن دستگاه است كه اين امر، زيبنده نظام نيست.
وي بيان كرد: بلكه وظيفه دستگاهها، خدمات‌رساني به همه سالمندان است و در اين زمينه افرادي كه از سوي هيچ نهادي حمايت نمي شوند، در اولويت توجه قرار دارند.
سلطاني افزود: انجام اقدامات فرهنگي در حوزه سالمندان بايد مورد توجه قرار گيرد و از سالمندان توانمند در حوزه هاي مختلف متناسب با توانايي شان استفاده شود و همچنين ورزش سالمندان يكي از اولويت هاي كاري دولت است كه بايد برنامه ريزي هاي مناسبي در اين مورد انجام شود.
وي، با اشاره به خدماتي كه در مورد تامين معيشت سالمندان در دولت تدبير و اميد انجام شده است، اظهار كرد: به رغم اقدامات انجام گرفته، همچنان مشكلاتي در زمينه تامين معيشت سالمندان وجود دارد كه با حركت به سمت ارائه خدمات به اين قشر، مي توان گام هاي موثري در اين زمينه برداشت.
مديركل امور اجتماعي و فرهنگي استانداري زنجان خاطر نشان كرد: بايد منابع مالي مورد نياز جهت ارائه خدمات رايگان به سالمندان از سوي دستگاه هاي اجرايي پيش بيني شود و اطلاع رساني مناسبي در اين زمينه به اقشار مختلف مردم و به ويژه سالمندان صورت گيرد.
وي همچنين به نقش مهم رسانه ها در حوزه فرهنگ سازي در جامعه اشاره كرد و گفت: رسانه ها و مطبوعات مي توانند در راستاي فرهنگ سازي و توجه به سالمندان در جامعه، گام هاي موثري بردارند.
به گزارش ايرنا، بر اساس آخرين آمار ارائه شده 103 هزار و 451 نفر سالمند در اين استان وجود دارد.
7320/6085
دريافت كننده: اعظم شامي *** انتشار دهنده: رويا رفيعي