امنیت مرزها نیاز مشترك ایران وعراق است/ مشاركت مردم درنفوذ ناپذیری مرزها، راهبرد عملیاتی سپاه

تهران- ایرنا- فرمانده نیروی زمینی سپاه امنیت مرزها را نیاز مشترك ایران وعراق دانست وگفت: رزمایش مشترك نیروهای مسلح ایران و عراق با هدف حصول اطمینان از امنیت مرزهای مشترك درحال انجام است.

به گزارش روزدوشنبه ایرنا ازسپاه نیوز؛ سردارسرتیپ پاسدارمحمد پاكپور درحاشیه برگزاری رزمایش مشترك نیروهای مسلح ایران وعراق كه با نام« اقتدار» درمناطق مرزی غرب و شمال غرب كشور آغاز شده است، اظهار داشت: برقراری امنیت پایدار و مطمئن در شرایط كنونی كه نظام سلطه و صهیونیسم در پی ناامن سازی منطقه برای پیشبرد اهداف شوم خود هستند، از اهمیت بالایی برخوردار است.
وی افزود: دو كشور ایران و عراق با داشتن دشمنان مشترك، تضمین امنیت مرزهای طولانی خود برابر تهدیدات را نیازی دائمی و مشترك دانسته و در این راستا برگزاری رزمایش اقتدار در دستور كار نیروهای مسلح دو كشور قرار گرفت.
سردارپاكپور با اشاره به حضوریگان های زرهی، توپخانه، پیاده و نیز پهپادها و بالگردهای نیروی زمینی سپاه دراین رزمایش مشترك كه با شركت یگان هایی از ارتش عراق درشمال غرب كشور و مناطق مرزی استان های كردستان و آذربایجان غربی آغاز شده است، تصریح كرد: امنیت مرزها همواره مورد تاكید جدی نیروهای مسلح دو كشور بوده و در حین برگزاری این رزمایش تمرینات مشتركی برای اطمینان بخشی از امنیت مرزها طراحی شده است كه به اجرا در خواهد آمد.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در ادامه اظهاركرد: جمهوری اسلامی ایران سیاست ثابتی در باره امنیت مرزهای خود در كشور دنبال می كند كه عبارت از مشاركت دادن مردم و ساكنین مناطق مرزی در عرصه امنیت است.
سردارپاكپور مشاركت مردم در امنیت مناطق مرزی و نفوذ ناپذیرسازی مرزها را راهبرد عملیاتی موفق نیروی زمینی سپاه درسال های اخیر توصیف كرد و افزود: این موضوع هم در مناطق جنوب شرق و هم در شمال غرب و در هر منطقه ای كه این نیرو در آن ماموریت دارد مورد تاكید است.
فرمانده نیروی زمینی سپاه در پایان امنیت مرزها را خواست و نیاز مشترك ایران وهمسایگان ازجمله عراق دانست و تاكید كرد: استمرار اشراف و تسلط اطلاعاتی بر تحولات مناطق مرزی و پیرامونی از برنامه های عملیاتی پیوسته نیروی زمینی سپاه بوده و تمرین اتصال شبكه اطلاعاتی مردمی و نظامی و امنیتی به یكدیگر در رزمایش ها و از جمله در این رزمایش مشترك مورد نظر قرار دارد.
اجتمام**1193*1724*
تنظیم: حسن حیدری * انتشار: حسین فتح الهی
*آگاهی از آخرین اخبار اجتماعی و حوادث ایران و جهان در كانال تلگرام گروه اجتماعی ایرنا:
@irnaej
https://t.me/irnaej