۱۲ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۱۶
کد خبر: 82685467
T T
۰ نفر
استاندار گيلان: بر تحقق وعده‌هاي دولت به ملت اهتمام داريم

رشت- ايرنا- استاندار گيلان گفت: با توكل به خدا و تلاش جدي و پيگيرانه نسبت به تحقق وعده‌هاي دولت به ملت عمل مي كنيم.

به گزارش روابط عمومي استانداري گيلان به ايرنا؛ مصطفي سالاري روز چهارشنبه در جريان سفر به شهرستان رودبار و بازديد از پروژه احداث راه آهن رشت- قزوين با حضور معاون وزير راه و شهرسازي و مدير عامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور از زحمات همه دست اندركاران ملي و استاني اين پروژه عظيم و تلاش‌هاي صورت گرفته از سوي استاندار سابق گيلان قدرداني كرد.
وي خاطر نشان كرد: به طور يقين اگر همگي با عزمي جدي جهت تكميل پروژه راه آهن قزوين- رشت گام برداريم، مي‌توانيم در موعد مقرر پروژه را تكميل كرده و مردم را از اين نعمت بزرگ كه بركت آن به مردم كشور و متعاقبا استان خواهد رسيد، بهره‌مند كنيم.
وي با بيان اينكه اهتمام داريم تا موانع موجود را برطرف كنيم، تصريح كرد: پرداخت مطالبات پيمانكاران و متعاقب آن كارگران زحمتكش از مواردي است كه بايد در اسرع وقت برطرف شود كه در اين خصوص پيگيري لازم انجام شده و بزودي اين مشكل رفع مي شود.
سالاري ضمن اشاره به اهميت تسريع در تكميل پروژه راه آهن رشت- قزوين، يادآور شد: در جريان تكميل پروژه بايستي به معيشت مردم رودبار نيز توجه شود؛ ممكن است در اثر اجراي يك پروژه لطمات و محدوديت‌هايي به مردم مكان اجراي پروژه وارد شود كه ما وظيفه داريم لطمات و معايب آن را در نظر گرفته و نسبت به رفع آن اقدام كنيم.
استاندار گيلان تصريح كرد: مبحث كليدي و قابل تأمل درخصوص اجراي چنين پروژه‌هايي در نظر داشتن اثرات آنها بر روي شهرهاي واقع در مسير است، از اينرو بايستي در اين خصوص پيش نيازها تأمين شده و مسائل محلي لحاظ شود.
سالاري گفت: همچنين بايد ضمن توجه به مسائل فني اجراي پروژه، مسائل محلي نيز مورد نظر باشد تا ضمن تكميل پروژه مشكلي براي مردم پيش نيايد و بركت آن به همه مردم از جمله مردم شهرستان رودبار برسد.
نماينده عالي دولت در استان گيلان گفت: خوشبختانه در مورد شهر رودبار به گونه اي عمل شد كه به اقتصاد مردم شهر لطمه اي وارد نشود و اگرچه پروژه تا حدي دچار وقفه شد اما از اين جهت كه معيشت مردم دچار لطمه نشود بسيار ارزشمند است .
وي اضافه كرد: بايد در مورد منجيل نيز به گونه اي عمل شود كه ضمن در نظر داشتن مسائل فني و اجرايي آزاد راه با كمك به انتقال محل كسب مردم به نقطه‌اي مطلوب، شاهد تداوم اقتصاد پويا در منطقه باشيم.
وي با بيان اينكه وقتي نفع پروژه‌اي به تمام كشور و استان مي‌رسد، براي مردم آن منطقه نيز منفعت داشته باشد تأكيد كرد: پيش از اتخاذ هر تصميمي بايد رضايت خدا و مردم را در نظر بگيريم و اگر احساس مي‌كنيم تصميم ما بخشي از جامعه را متضرر مي‌كند شايسته است به گونه اي ديگر عمل كنيم.
نماينده عالي دولت در استان گيلان تاكيد كرد: بايستي هر چه زودتر از اين مقطع عبور كرده و بر روي پروژه راه آهن رشت به انزلي و آستارا متمركز شويم؛ چرا كه تكميل اين فرايند كاركردي ملي و بين‌المللي را در برخواهد داشت و با برقرار شدن كريدور شمال به جنوب شاهد رونق گردشگري در استان خواهيم بود.
وي با اشاره به ملي بودن پروژه راه آهن قزوين به گيلان تاكيد كرد : عزم ما جدي است و بزودي به نتيجه مطلوب دست پيدا خواهيم كرد.
** نياز پبه 400 ميليارد تومان اعتبار براي تكميل پروژه /ريزش تونلها عامل كندي عمليات احداث اين پروژه
به گزارش روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گيلان ، معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور نيز در جريان بازديد پروژه راه اهن قزوين - رشت گفت:راه آهن رشت- قزوين يكي از مهم ترين وسخت ترين خط هاي ريلي كشور است كه با حجم عملياتي بالا در حال ساخت مي باشد.
خيرالله خادمي با اشاره به سخت گذر بودن بخشهايي از مسير عبور راه اهن رشت- قزوين خاطر نشان كرد:از مجموع 164 كيلومتر اين پروژه 28 كيلومتر آن از مسير تونل وگالري و 8 كيلومتر آن از روي پل عبور مي كند كه از لحاظ حجم كاري جزء بزرگترين پروژه هاي ريلي كشور محسوب مي شود.
مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور افزود: حفاري تونل ها زمانبر و پر ريزش بوده كه در بسياري از موارد ريزش ها قابل پيش بيني نبود كه اين امر سبب شد روند اجراي پروژه در بعضي از نقاط به كندي پيش رود.
معاون وزير راه و شهرسازي ادامه داد : 16 كيلومتر از زير سازي طول پروژه باقي مانده است كه حداكثر طي يكماه آينده 12 كيلومتر آن آماده سازي و در بخش روسازي هم از 34 كيلومتر باقي مانده طي يكماه آينده 18 كيلومتر آن ريل گذاري مي شود.
خادمي اعتبار مورد نياز براي اتمام اين پروژه را بالغ بر 250 ميليارد تومان اعلام و تصريح كرد: براي تكميل كل كار و راه اندازي كامل آن بين 350 تا 400 ميليارد تومان مورد نياز است.
وي با بيان اينكه با اتمام اين پروژه آخرين مسير ريلي شمال به جنوب متصل مي گردد،تصريح كرد:با ادامه خط آهن قزوين-رشت به انزلي و آستارا يكي از مهم ترين پروژه هاي ريلي شمال به جنوب تكميل ميشود كه اين امر مي تواند در ترانزيت كالا ومسافر نقش بارزي ايفا نمايد.
وي بيان كرد: در حال حاضر تلاش مي كنيم از محل تامين اعتبار خارجي يا صندوق ذخيره ارزي مابقي پروژه به سمت آستارا را تكميل تا انشاءالله شاهد اتصال كريدور شمال به جنوب باشيم.
خيرالله خادمي معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زيربناهاي حمل و نقل كشور در رأس هياتي و با حضور مصطفي سالاري استاندار گيلان و علي خاوري مدير كل راه و شهرسازي از روند پيشرفت راه آهن رشت-قزوين بازديد كردند.
پروژه راه آهن رشت - قزوين از سال 1386 آغاز شده و اين مسير در قالب هشت قطعه كار مي شود. تكميل پروژه راه آهن قزوين - رشت تا پايان سال جاري و بخشهاي بعدي آن، يكي از مصوبات سفر رئيس جمهوري به استان گيلان است.
اين خط ريلي قادر خواهد بود سالانه 10 ميليون تن بار و سه ميليون مسافر را جابجا كند. ريل گذاري راه آهن رشت - قزوين، اواخر بهمن ماه سال گذشته از مسير ايستگاه فلكده رشت آغاز شد.
دريافت خبر: سليماني**انتشار دهنده: بابايي
7296 /6030