۱۶ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۰
کد خبر: 82688655
T T
۰ نفر
ايجاد منطقه آزاد تجاري صنعتي به  اقتصاد استان اردبيل رونق مي دهد

اردبيل-ايرنا-نماينده مردم گرمي در مجلس شوراي اسلامي گفت: ايجاد منطقه آزاد تجاري و صنعتي يكي از مطالبات اصلي مردم است كه با راه اندازي آن شاهد رونق اقتصادي در استان اردبيل خواهيم بود.

سيدحمايت ميرزاده روز يكشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: لايحه ايجاد مناطق آزاد شامل شهرهاي گرمي، پارس آباد و بيله سوار در كميسيون اقتصادي مجلس است كه در صورت تصويب نهايي مي تواند زمينه توسعه اقتصادي و اشتغالزايي در منطقه را فر اهم كند .
وي اظهار كرد: از آنجايي كه استان اردبيل بويژه شهرستان گرمي با وجود مرزي بودن از محروم ترين مناطق كشور با آمار مهاجرت بالا محسوب مي شود وجود منطقه آزاد تجاري صنعتي در اشتغالزايي ،جلوگيري از روند مهاجرت و محروميت زدايي استان و اين منطقه بسيار موثر خواهدبود.
وي نصف شدن جمعيت گرمي به دليل مهاجرت در فاصله بين دو سرشماري را يادآور شد و گفت: زماني جمعيت شهرستان گرمي 150 هزار نفر بود اما در سرشماري امسال به 75 هزار نفر رسيده و اگر در هر مرحله از سر شماري 10 درصد كاهش جمعيت داشته باشد،منطقه خالي از سكنه خواهد شد .
ميرزاده ادامه داد: اين لايحه بايد چهار مرحله اصلي را طي كند، بررسي در كميسيون اقتصادي مجلس ،تصويب نهايي محدوده منطقه آزاد در هيات دولت ،بررسي و تصويب در صحن علني مجلس و تاييد شوراي نگهبان از جمله مراحل اين لايحه است كه بايد طي شده و به تصويب نهايي براي اجرا برسد .
اين نماينده مجلس با بيان اينكه ايجاد منطقه آزاد مي تواند دشت مغان را به قطب صادرات مواد لبني و كشاورزي تبديل كند، افزود: در حال حاضر بسياري از محصولات كشاورزي و دامي مغان همچون ميوه، گندم، لبنيات ، عسل و حتي صنايع دستي روي دست شان مانده است و بازار براي صادرات آن وجود ندارد ولي با ايجاد منطقه آزاد مي توان توسعه صادرات مواد لبني ،دامي و كشاورزي را رقم زد .
وي بيان كرد: منطقه آزاد تجاري به عنوان يكي از مهم‌ترين زيرساخت‌هاي توسعه استان اردبيل است كه با ايجاد آن شاهد توسعه همه‌جانبه، ايجاد اشتغال و رونق اقتصادي خواهيم بود و در اين راستا نمايندگان استان اردبيل در مجلس شوراي اسلامي تا تصويب قطعي آن از هيچ تلاشي دريغ نمي‌كنند.
نماينده گرمي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: منطقه آزاد تجاري براي استان‌هاي مرزي و كمترتوسعه‌يافته مانند اردبيل به عنوان يك محرك قوي براي رشد و توسعه است كه اميدواريم با تصويب قطعي اين منطقه شاهد پيشرفت استان اردبيل باشيم.
ايجاد منطقه آزاد تجاري صنعتي استان اردبيل از سال 83 مطرح بود كه در دولت تدبير و اميد به تصويب رسيد و به كميسيون اقتصادي مجلس ارسال شد.
خبرنگار:يعقوب شاددل**انتشاردهنده:عارف شيرزاد
7110/ 1257