۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۹
کد خبر: 82691691
T T
۰ نفر

تخريب كاشي ماندگار در مشهد

۱۸ مهر ۱۳۹۶، ۱۷:۵۹
کد خبر: 82691691
تخريب كاشي ماندگار در مشهد

مشهد- ايرنا- مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: عامل تخريب كاشي ماندگار نصب شده بر سر در منزل يكي از هنرمندان پيشكسوت خراساني در مشهد شناسايي نشده است.

محمدرحيم رهنما عصر سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزو: علت و چرايي اين تخريب پيگيري شده اما هنوز اطلاعات موثق در اين زمينه كسب نشده اما بايد تاكيد كرد چنين اقداماتي مايه بسي تاسف است .
وي ادامه داد: هدف سازمان ميراث فرهنگي از نصب كاشي ماندگار بر سر در منزل بزرگان و مفاخر هنري حمايت از فرهنگ و هنر است و در همين راستا نخستين كاشي ماندگار شهريور ماه گذشته طي مراسمي بر سر در منزل استاد عثمان محمدپرست در مشهد نصب شد.
مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري خراسان رضوي گفت: سفارش كاشي ديگري براي نصب مجدد در سر در منزل اين هنرمند و استاد موسيقي مقامي خراسان صورت گرفته است. استاد محمدپرست از جمله افرادي است كه نه تنها استاد و هنرمندي شناخته شده مي باشد بلكه خير مدرسه سازي است كه در نقاط محروم مرزي و روستايي يادگارهاي نيك فراواني از خود بر جاي گذاشته است.
استاد عثمان محمدپرست دوتار نواز موسيقي مقامي آثار مطرح و معروفي دارد كه مهمترين آنها مقام نوايي از اشعار طبيب اصفهاني است. اين فخر و پيشكسوت فرهنگي خراسان با پنجه سحرآميزش از چاوشي و سرحدي گرفته تا ديگر مقامهاي اين ديار را نواخته است.
خبرنگار: آرزو جاوداني **انتشار: حسين كريم زاده
7496/1858