۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۲:۲۳
کد خبر: 82693559
T T
۰ نفر
ورزشكاران ديابتي كردستاني پنج نشان طلا، نقره و برنز بازي هاي كشوري را كسب كردند

سنندج- ايرنا- كسب پنج نشان طلا، نقره و برنز ورزشكاران ديابتي كردستان در ششمين دوره بازي هاي كشوري، درخشش ورزشكاران پيوند اعضا كردستان در رقابت هاي كشوري و دعوت جودوكار مريواني به اردوي تيم ملي نوجوانان كشور، سه خبر ورزشي استان كردستان است.

به گزارش ايرنا ششمين دوره بازي هاي كشوري ورزشكاران ديابتي به ميزباني استان اصفهان برگزار شد و ورزشكاران ديابتي كردستاني 2 نشان طلا، 2 نقره و يك برنز را از آن خود كردند.
اين بازي ها در رشته هاي تنيس روي ميز، دارت، شطرنج و شنا انجام شد و ورزشكاران در 2 رده سني زير 25 سال، 25 سال و بالاتر با يكديگر رقابت كردند.
در پايان اين رقابت ها، در بخش مردان، آرين حسيني در رده سني زير 25 سال صاحب نشان طلا شد و سكوي نخست را به خود اختصاص داد و در همين رده سني سهند شيخ الاسلام مدال نقره رشته تنيس روي ميز را به ارمغان آورد.
ناصر حميدي در رده سني بالاي 25 سال صاحب مدال نقره شد و فربد حسين پناهي در شناي 50 متر كرال پشت نشان برنز رده سني زير 25 سال را به دست آورد.
در بخش زنان نيز در رده سني بالاي 25 سال، كژال محبت در رشته شطرنج صاحب گردن آويز طلا شد و بر سكوي نخست اين رقابت ها تكيه زد.
تيم استان كردستان با 12 ورزشكار رشته هاي مختلف ورزشي به سرپرستي و مربيگري كژال محبت در اين مسابقات شركت كرد.
ششمين دوره بازي هاي كشوري ورزشكاران ديابتي، 18 و 19 مهر با حضور كريس توماس رئيس فدراسيون جهاني پيوند اعضا در اصفهان برگزار شد.

**ورزشكاران پيوند اعضا كردستان با كسب 15 مدال رقابت هاي كشوري خوش درخشيدند
ورزشكاران پيوند اعضا كردستان با كسب 15 مدال رنگارنگ در رقابت هاي كشوري خوش درخشيدند و توانستند 9 نشان طلا، پنج نقره و يك برنز رشته هاي مختلف اين مسابقات را به خود اختصاص دهند.
در اين رقابت ها ورزشكاران 24 استان كشور در رشته هاي دووميداني، تنيس روي ميز، بدمينتون، شنا، دارت، اسكواش، بولينگ و دوچرخه سواري در 2 بخش مردان و زنان با يكديگر به رقابت پرداختند.
در بخش مردان، صادق محمدي در رشته پرتاب وزنه رده سني 19 تا 29 سال موفق به كسب مدال طلا شد و بر سكوي نخست قرار گرفت و در همين رده سني فواد خوزم دونده كردستاني در مواد 200 و 100 متر به ترتيب 2 مدال طلا و نقره را از آن خود كرد.
در شناي رده سني 40 تا 49 سال، طيب طاهرپور در شناي 50 متر پروانه، 50 متر كرال پشت و 100 متر قورباغه توانست سه نشان زرين طلا را بر گردن آويزد.
همچنين زانكو الماسي در رده سني 19 تا 29 سال و اميرشاه ملكي در رده سني بالاي 60 سال به ترتيب در رشته هاي دارت و تنيس روي ميز موفق به كسب 2 مدال نقره شدند.
در بخش دختران، ثريا عبدالملكي در رشته دووميداني رده سني 19 تا 29 سال در مواد 800 متر و 1500 متر 2 نشان طلا را از آن خود كرد، زينب ذبيحي در رده سني 30 تا 39 سال در ماده هاي 1500 متر و 800 متر به ترتيب صاحب يك نشان طلا و يك نشان نقره شد.
همچنين گلاويژ دارخال در رده سني 19 تا 29 سال ماده 800 متر، مدال نقره را به دست آورد و شيرين احمدي نيز يك نشان برنز رشته تنيس روي ميز رده سني 40 تا 49 سال را به خود اختصاص داد.
در نتيجه تيمي و رنكينگ كشوري، كردستان در جايگاه سوم قرار گرفت و تيم هاي اصفهان و همدان به ترتيب اول و دوم شدند.
رقابت هاي پيوند اعضا قهرماني كشور 18 و 19 مهر در جزيره كيش برگزار شد.

** جودوكار مريواني به اردوي تيم ملي نوجوانان كشور دعوت شد
با اعلام فدراسيون و دعوت كادر فني، سينا منوچهري جودكار مريواني به اردوي تيم ملي نوجوانان كشور دعوت شدند.
منوچهري در رقابت هاي جودو قهرماني نوجوانان كشور كه 13 مهر در تهران برگزار شد توانست در وزن 81 كيلوگرم نشان برنز را كسب كند.
اردوي تيم ملي جودو نوجوانان با دعوت از 38 ورزشكار مدعي از سراسر كشور به مدت هشت روز از چهارم تا 11 آبان در مجموعه ورزشي شهيد كبكانيان تهران برگزار مي شود.
هم اكنون 57 هيات ورزشي و 34 هزار ورزشكار سازمان يافته در رشته هاي مختلف ورزشي در كردستان مشغول به فعاليت هستند.
خبرنگار: وريا كرمي/ **انتشاردهنده: عبدالله رحماني
7355/ 3020