قهرمانان و فعالان رشته پرورش اندام به توجه  ویژه نیاز دارند

نوشهر- ایرنا -- قهرمان رقابت های" الیت پرو" مسابقات جهانی مستریونیورس رامسر گفت : فعالان این رشته ورزشی پس از قرار گرفتن در سکوی قهرمانی برای حضور در رقابت های المپیاد ورزشی مشکلات فراوان دارند که باید مورد توجه قرار گیرند.

علی نوروزی قهرمان رشته " بادی بیلدینگ" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از آنجایی که این رشته پرطرفدار بوده و امروزه خیلی از افراد در رده های سنی مختلف استقبال چشمگیری از آن دارند ، متاسفانه این رشته همانند برخی از رشته ها از جمله فوتبال دیده نمی شود و مظلوم و مغفول واقع شده و حمایتی از فعالان نمی شود.

بادی بیلدینگ و فیزیک کلاسیک جزو زیرشاخه های رشته پرورش اندام محسوب می شوند .

وی اظهار کرد : به عنوان مثال یک فرد علاقه مند به این رشته ورزشی سال ها باید با رعایت غذایی دچار زحمت فراوانی شود تا بتواند برای ورود به رقابت های کشوری ، بین المللی و جهانی خود را آماده کند اما پس از رسیدن به این مراحل نیاز به حمایت دارد که متاسفانه مورد بی توجهی قرار می گیرد.

وی که رتبه قهرمانی رشته فیزیک کلاسیک باشگاه های کشور را در کارنامه خود دارد ، خاطرنشان کرد : ایران تنها کشوری است که نوجوانان و جوانان آن در این رشته بسیار توانمند و مستعد هستند اما زمانی که این افراد در این رده سنی نتیجه فعالیت عده ای از پیشکسوتان را می بینند بر ادامه راه آنان اثرمنفی می گذارد.

این ورزشکار صاحب نام و مطرح کشور یادآور شد : امروز حمایت های مالی برای ورود ورزشکاران برای رقابت های المپیاد ورزشی بسیار مهم است و نباید برای دریافت ویزا؛ شان و اعتبار آن ها زیر سووال برود چرا که این قشر اقتدار ورزشی ایران اسلامی را در دیگر کشورها به نمایش می گذارند و برای کشور افتخار می آفرینند.

نوروزی گفت : از مسوولان ورزشی سطوح کلان کشور به ویژه وزیر ورزش و جوانان دولت مردمی و خدمتگذار که با راهبرد مبارزه با تبعیض ، برقراری عدالت و توجه به همه رشته های ورزشی شکل پیدا کرده انتظار این است که به این رشته ورزشی هم توجه ویژه داشته باشند .

رقابت های بین المللی پرورش اندام مستریونیورس از روز پنجشنبه هفته گذشته با حضور ، ۱۰۰ ورزشکار خارجی و ۴۰۰ ورزشکار داخلی زیر نظر فدراسیون جهانی بدنسازی و پرورش اندام در شهرستان رامسر استان مازندران آغاز شد و امروز پایان یافت .

جوایز این مسابقات جهانی به گفته مسوولان امر ۴۰ هزار دلار تعیین شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha