۲۰ مهر ۱۳۹۶، ۱۹:۰۴
کد خبر: 82693947
T T
۰ نفر
استاندار خراسان شمالي: مديران اجرايي حق شكايت از رسانه ها ندارند

بجنورد- ايرنا- مقام عالي دولت تدبير و اميد در خراسان شمالي ضمن اشاره به ضرورت بهبود روند اطلاع رساني دستگاه هاي اجرايي، بار ديگر بر اين سخن خود تأكيد كرد كه مديران استان حق ندارند عليه رسانه ها و خبرنگاران، شكايتي در دستگاه قضايي تنظيم كنند.

به گزارش ايرنا و به نقل از اداره كل روابط عمومي استانداري، محمدرضا صالحي پنجشنبه در نشست شوراي اطلاع رساني استانداري، راهبردهاي رسانه اي و اطلاع رساني دولت و شيوه تعامل مديران با رسانه ها را تشريح و بار ديگر ممنوعيت شكايت قضايي مديران اجرايي استان از اصحاب رسانه را گوشزد كرد.
وي خاطرنشان كرد: همان روز معارفه ام به عنوان استاندار خراسان شمالي تاكيد كردم كه مديران و دستگاه هاي اجرايي حق ندارند عليه رسانه ها در دستگاه قضايي شكايتي را تنظيم و پيگيري كنند و اختلافات مديران و رسانه ها به جاي محاكم دادگستري بايد در حوزه معاونت سياسي استانداري حل و فصل شود.
وي با افزودن اين كه در 15 ماه گذشته با همين نگاه و رويكرد حمايتي در قبال رسانه هاي استان، شكايتي در اين خصوص نداشته ايم، استمرار اين روند را از مديران اجرايي استان خواستار شد.
صالحي با اذعان به وجود برخي نقاط ضعف در حوزه اطلاع رساني برنامه ها، خدمات و عملكرد دولت ازجمله برخي محدوديت هاي قانوني، وضعيت حاكم بر فضاي رسانه اي و نوع سياستگذاري خاص رسانه هاي مهم و ملي كشورمان گفت: با همه اين اوصاف بايد در اين راه بكوشيم، چون تبليغ دستاوردها و ارائه گزارش عملكرد دستگاه ها، براي ايجاد و تقويت روحيه اميد و نشاط در جامعه و تحكيم فضاي همدلي و همكاري جمعي ضروري است.
وي هم چنين برگزاري دوره هاي آموزشي با محوريت ارتقاي سواد رسانه اي و آموزش هاي تخصصي براي رابطان خبري فرمانداري ها و ادارات كل زيرمجموعه استانداري را مورد تأكيد قرار داد.
استاندار در ادامه اين نشست، حكم رياست شوراي اطلاع رساني استانداري خراسان شمالي را به مهرداد ابراهيمي معاون سياسي خود اعطا كرد و از وي خواست، با توجه به شرايط كنوني حاكم بر رسانه ها به ويژه فضاي مجازي و پاره اي محدوديت هاي قانوني، براي غلبه بر چالش هاي اين حوزه تدابير لازم را اتخاذ و شرايط موجود را ساماندهي كند.
6042 انتشاردهنده: سيدحسين قدسي