۲۴ مهر ۱۳۹۶، ۱۶:۳۵
کد خبر: 82698125
T T
۰ نفر
7 زنداني غير عمد هرمزگان در كنگره امام سجاد(ع) آزاد شدند

بندرعباس- ايرنا - دبير برگزاري هفتمين كنگره بين المللي امام سجاد(ع) گفت: 7مدد جوي تحت حمايت نمايندگي ستاد ديه استان هرمزگان همزمان با برگزاري هفتمين كنگره بين‌المللي امام سجاد (ع) آزاد شدند.

به گزارش ايرنا، علي علامه زاده روز دوشنبه در هفتمين كنگره بين المللي امام سجاد (ع) در بندرعباس افزود: سال گذشته نيز 6 زنداني ديه و جرائم غير عمد از زندان هاي استان هرمزگان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.
وي بيان داشت: يكي ديگر از اقدام هاي خوبي كه امسال از طريق كنگره صورت گرفت، شناسايي بيش از 500 مسجد در سراسر كشور با نام امام سجاد (ع) بود كه شبكه وسيعي بين آنها ايجاد و در آينده هر كدام به مركز اشاعه انديشه هاي امام سجاد (ع) تبديل مي شود.
دبير برگزاري هفتمين كنگره بين المللي امام سجاد(ع) با اشاره به اينكه هدف كنگره امام سجاد، در واقع نهضت حفظ صحيفه سجاديه است، گفت: از سال گذشته تاكنون نيز20 حافظ كامل صحيفه سجاديه تنها در يكي از روستا هاي محروم شهرستان بشاگرد ' كشپيري ' تعليم يافته است.
علامه زاده اضافه كرد: مركز تخصصي سجاديه براي نخستين بار در شهر مقدس قم با جذب 45 نفر از طلاب سطح 3 و 4 حوزه علميه راه اندازي شد و بيش از 300 برنامه در مساجد، مدارس، دانشگاه ها و حوزه هاي علميه سراسر استان با حضور اساتيد و مبلغان مركز تخصصي صحيفه سجاديه با مشاركت سپاه امام سجاد(ع) در سطح استان برگزار شد.
وي با توجه به اينكه نام كنگره امام سجاد (ع) با سه هدف در استان هرمزگان برگزار شده است، گفت: اين كنگره با تاكيد رهبر فرزانه انقلاب به صحيفه سجاديه و رساله حقوق، هماهنگي و همدلي بيشتر بين شيعه و سني در استان برگزار شده و همچنين اينكه سپاه هرمزگان مزين به نام امام سجاد(ع) است.
دبير برگزاري كنگره امام سجاد(ع) ياد آورشد: برنامه هاي بخش بين المللي كنگره از 12 محرم در 15 كشور از قاره هاي مختلف جهان از جمله آمريكا، انگلستان، آرژانتين، اسپانيا، بلژيك، ميانمار آغاز شد و تا امروز 25 محرم ادامه دارد.
هفتمين كنگره بين المللي امام سجاد(ع) امروز دوشنبه با حضور انديشمندان، علما و پژوهشگران داخلي و خارجي برگزار شد.
در اين كنگره يك روزه شيخ صاحب محمد حسين رازي متفكر شيعي از كشور عراق، شيخ ايمن الرفاهي عالم اهل سنت از كشور لبنان و ژورژيك آبراهاميان (ابراهيمي) مترجم صحيفه سجاديه و رساله حقوق از كشور ارمنستان به عنوان ميهمانان خارجي و هم چنين آيت الله حسيني بوشهري از اعضاي مجلس خبرگان به عنوان سخنران ويژه حضور داشتند.
كنگره بين المللي امام سجاد(ع) هر ساله (از سال 89) در سالروز شهادت امام چهارم، در 25 محرم از سوي دبيرخانه كانون هاي مساجدهرمزگان و با حمايت دفتر نماينده ولي فقيه در استان و استانداري هرمزگان، ستاد عالي كانون هاي مساجد كشور و ساير نهادهاي فرهنگي و با حضور انديشمندان داخلي و خارجي در بندرعباس برگزار مي‌ شود.
امسال هفتمين سال برگزاري كنگره بين المللي امام سجاد(ع) است و از سال 89 تاكنون، يكهزار مقاله و 120 كتاب درباره صحيفه سجاديه توليد، چاپ و منتشر شده است و بيش از يكهزار سخنراني علمي شكل گرفته و 12 استان كشور و 15 كشور در سطح جهان در برگزاري كنگره مشاركت دارند.
7195/6048
خبرنگار: رقيه غلامي زاده **انتشار : خليل تنيده

* آگاهي از آخرين اخبار استان در كانال تلگرام ايرنا هرمزگان
* لينك جستجو كانال: irnabandarabas@
*ايميل: irna.hormozgan@yahoo.com