۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۰:۴۳
کد خبر: 82698825
T T
۰ نفر
مردم و مسوولان اردبیل: سخنان ترامپ جز یاوه گویی چیز دیگری نیست

اردبیل - ایرنا - جمعی از شهروندان و مسوولان اردبیلی می گویند كه سخنان اخیر ترامپ رئیس جمهوری آمریكا جز یاوه سرایی چیز دیگری نیست و ملت ایران با اینگونه اقدام ها تسلیم استكبار نمی شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، یك دانشجو كه در اجتماع دانشگاهیان دانشگاه آزاد علیه سخنان ترامپ در محوطه این دانشگاه اجتماع كرده بود، به خبرنگار ایرنا گفت: سخنان سخیف ترامپ ملت ایران را بیش از پیش یكپارچه كرد.
رستمی افزود: سخنان گستاخانه و بی‌ خردانه رئیس ‌جمهوری پریشان ‌خاطر آمریكا بعد از جنگ روانی ، رجز‌خوانی و خط و نشان كشیدن‌ های چند روز گذشته و تروریست خواندن ملت ایران ، آخرین میخی بود كه بر تابوت اعتماد به آمریكا و دولتمردان آن كوبیده شد.
یك طلبه حوزه علمیه اردبیل نیز به ایرنا گفت: توهین رئیس جمهوری آمریكا از آن طرف دنیا به نیروهای ما حاكی از آن است كه ما پیروز میدانیم و وعده های قرآن در حال عملی شدن است چرا كه قرآن به ما وعده داده است كه آرمان های قرآنی دنیا را فرا خواهد گرفت.
حجت الاسلام مرادزاده افزود: ما تا آخرین قطرات خون خود، حججی وار از انقلاب اسلامی و نظام دفاع خواهیم كرد.
معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل نیز گفت: تلقی استكبار از امضای برجام آغاز راهی بود كه انتهای آن به تسلیم همه جانبه ایران اسلامی در مقابل آنها ختم شود.
حجت ‌الاسلام علی‌پور افزود: ایستادگی جمهوری اسلامی بر اصول ، ارزش‌ ها و منافع ملی و موفقیت ‌های پی در پی جبهه مقاومت ، افزایش قدرت و توان بازدارندگی نظام با آزمایش موشك‌ ها رویای تسلیم ایران را به كابوسی وحشتناك برای آنها مبدل كرد.
وی با اشاره به حملات دشمنان به سپاه نیز گفت: اعضای سپاه و بسیج ، تك تك انقلابیون دیروز و امروز نهضت عاشورایی امام خمینی در ایران و سراسر منطقه جهان اسلام هستند و برای ادای تكلیف در ضربه زدن به منافع استكبار در جای جای جهان و محور صهیونیست تنها منتظر اشاره‌ای از امام خود هستند.
حجت الاسلام عبدالله حسنی ، رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل نیز گفت: بار دیگر رئیس جمهوری آمریكا ادعاهای باطل خویش را علنی كرده و به نظام جمهوری اسلامی توهین كرد.
وی افزود: این فرد در سخنان سخیفش، ارزشی ترین و معنوی ترین نیروی ما یعنی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را در رده تكفیری ها و تروریست ها قرار داد كه نشان دهنده نفوذ سپاه در قلوب مسلمانان و مردم كشور است.
او با اشاره به اینكه اولیای سپاه، خدا و اولیای دشمنان و رهبرانشان شیطان است، تصریح كرد: انقلاب اسلامی برگرفته از انقلاب علوی و انقلاب عاشورا است.
مسوول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اضافه كرد: همانطور كه انقلاب عاشورا بعد از هزار و 400 سال زنده مانده انقلاب اسلامی هم زنده خواهد ماند.
حجت الاسلام حسنی افزود: ترامپ بداند كه بزرگتر از آنها، بهترین های ما را به شهادت رساندند اما نتوانستند كاری از پیش برند و قطعا این ها هم نخواهند توانست.
سرپرست استانداری اردبیل نیز درباره این اظهارات گفت: ادعاهای واهی دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریكا در باره ایران بیشتر از قبل دولت این كشور را در نزد ملت های جهان رسواتر می كند.
اقبال عباسی افزود: رئیس جمهوری آمریكا در حالی جمهوری اسلامی ایران را محكوم به حمایت از تروریسم می كند كه جای پای دولت آمریكا در اقدامات تروریستی از ده ها سال پیش تاكنون در نقاط مختلف دنیا به چشم می خورد.
وی با بیان اینكه دولت آمریكا به جای تهمت زدن به جمهوری اسلامی ایران باید در خصوص جنایاتی كه در طول تاریخ در حق جوامع مختلف روا داشته پاسخگو باشد ،گفت: ملت بزرگ ایران و بسیاری از انسان های آزاده و حق طلب در سراسر دنیا می دانند كه دست های برخی دولتمردان آمریكا به خون هزاران انسان بی گناه در یمن ، سوریه ، عراق ، فلسطین اشغالی آلوده است و این ننگ وحشتناك هرگز از حافظه تاریخ پاك نخواهد شد.
عباسی اضافه كرد: فعالیت های صلح آمیز هسته ای كشورمان و وفادار ماندن دولت ما به تعهدات خود در برجام مورد تایید محافل ذی صلاح بین المللی است و بنابراین دروغ پراكنی های ترامپ راه به جایی نخواهد برد.
فرماندار نیر هم كه با جمعی از پاسداران دیدار می كرد گفت: سپاه برخاسته از دل مردم است و هیچ قدرتی نمی تواند خدشه ای برای جدایی این نیروی خدایی با ملت ایران بیندازد.
مهدی احمدی افزود: موضع ایران در خصوص برجام كاملا واضح است و هیچ بحثی مبنی بر اضافه كردن بندی را نمی پذیرد.
او اظهار كرد: سپاه به فرمان امام راحل برای حمایت از مظلوم تشكیل شد و اكنون شاهد هستیم هركجا ظلمی دیده می شود سپاه از آنها حمایت می كند.
امام جمعه مشگین شهر هم اظهار كرد: جمهوری اسلامی ایران در سایه حضور نیروهای نظامی و انتظامی و سربازان گمنام امام زمان (عج) جز امن ترین كشورهای دنیاست و دشمن هیچ غلطی نتوانسته انجام دهد.
حجت الاسلام باوقار گفت: برجام دیگر قابل مذاكره نیست و توافق بین المللی است كه تنها آمریكا به دنبال خروج از آن است كه در صورت خروج خود آمریكا متضرر خواهد شد.
او افزود: جمهوری اسلامی ایران تا زمانی به تعهدات پایبند خواهد بود كه تمام اعضای 1+5 پایبند باشند ، پرونده هسته ای جمهوری اسلامی ایران مشخص است و آژانس بین المللی هسته‌ای نیز اعلام كرده كه ایران به تمام تهدات خود عمل كرده و بر آن پایبند است.
حجت الاسلام باوقار گفت: آمریكا سپاه را در ردیف گروه‌ های تروریستی معرفی می‌كند در حالی كه این نهاد مقدس محبوب و مورد اعتماد ملت ایران است لذا در صورتی كه ترامپ به سپاه جسارت كند با مواضع انقلابی و مقتدرانه جمهوری اسلامی ایران مواجه خواهد شد.
به گزارش ایرنا ، تشكل های دانشجویی، كاركنان و اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل هم در بیانیه ای سخنان سخیف و توهین آمیز رئیس جمهوری آمریكا علیه ایران را محكوم كردند.
در بخشی از این بیانیه آمده است: قریب به 40 سال است كه شجره طیبه انقلاب اسلامی ایران استوار است و در طول این مدت دشمنان جمهوری اسلامی از هیچ گونه دشمنی و توطئه علیه جمهوری اسلامی و نهاد های انقلابی دریغ نكرده اند.
این بیانیه افزوده است: جمهوری اسلامی ایران كه با شعار دفاع از مظلومان و مستضعفان جهان علم آزادی و آزادگی را برافراشته ، سد راه زیاده خواهی ها و استعمار گری های نظام سلطه بوده و همچون خاری در چشم آمریكای جهان خوار گشته است و ما از این دشمنی ها و توطئه ها نه تنها تعجب نمی كنیم بلكه به راهی كه از سرگرفته ایم ایمان بیشتری پیدا می كنیم.
به همین مناسبت دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی ، دانشگاه محقق اردبیلی و دانشگاه پیام نور نیز در تجمع های جداگانه ای با شعارهای مرگ بر آمریكا و مرگ بر اسراییل سخنان ترامپ علیه جمهوری اسلامی ایران را محكوم كردند.
گزارش : گیتی طالبی ** انتشار دهنده: سیفعلی موسی زاده
6016/6018