۲۵ مهر ۱۳۹۶، ۱۱:۴۳
کد خبر: 82698922
T T
۰ نفر
آتش سوزي  انبار ضايعات كارتن و پلاستيك در شرق اصفهان مهار شد

اصفهان- ايرنا- آتش سوزي انبار ضايعات كارتن و مواد پلاستيكي واقع در خيابان آيت الله خاتون آبادي خوراسگان در شرق اصفهان دوشنبه شب با تلاش آتش نشانان بدون هيچ گونه خسارات جاني مهار شد.

مدير روابط عمومي و سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري اصفهان روزسه شنبه به خبرنگار ايرنا گفت: اين حادثه ساعت 17 و يك دقيقه در يك باب انبار ضايعات كارتن و پلاستيك در شرق اصفهان روي داد كه پس از اطلاع اهالي به سامانه 125، ستاد فرماندهي باتوجه به حجم حريق تيم هاي عملياتي 10 ايستگاه را به محل اعزام كرد.
محمد شريعتي با اشاره به اينكه فرآيند سوختن با تامين اكسيژن مناسب به صورت تصاعدي گسترش مي يابد بيان كرد: با توجه به شرايط جوي حاكم بر اصفهان و وزش باد و نيز وجود مواد كاغذي، اطفاي حريق براي آتش نشانان دشوار بود اما در نهايت پس از 2 ساعت و 38 دقيقه حريق اطفاء،كنترل و محل پاكسازي شد.
وي افزود: همجواري محل حريق با پاركينگ خودرو و موتور سيكلت هاي نيروي انتظامي در آن موقعيت و وجود انبوهي از وسايل نقليه بنزين سوز احتمال گسترش آتش را افزايش داده بود.
وي بيان كرد: اين حريق مهار و مواد سوختي با خودروي لودر جابه جا و محل به طور كامل پاكسازي و رفع خطر شد.
شريعتي با اشاره به اينكه 50 نيروي عملياتي به همراه مديران مناطق چهارگانه و روساي ايستگاه ها در عمليات خاموش سازي اين حريق حضور داشتند افزود: در اين حريق از 10 خودروي سنگين و نيمه سنگين اطفائيه ، يك دستگاه كاميون آبرسان به همراه يك دستگاه لودر و يك دستگاه نورسان و با توجه به دود شديد از خودروي تخصصي حمل دستگاه تنفسي با بيش از 70 كپسول اكسيژن نيز استفاده شد.
وي اشاره كرد: علت وقوع اين حادثه به وسيله كارشناسان سازمان در دست بررسي است.
پنجشنبه شب گذشته (20 مهرماه) نيز آتش سوزي در يك باب انبار الوار چوب در خيابان امير كبير در منطقه شمالي شهر اصفهان با تلاش نيروهاي عملياتي آتش نشاني اصفهان مهار و خاموش شد.
24 ايستگاه آتش نشاني و خدمات ايمني با 624 نيروي عملياتي و 90 نيروي ستادي در سطح مناطق پانزده گانه شهر اصفهان فعاليت دارند.
ت/7135 خبرنگار: فرزانه سادات مدنيون- انتشاردهنده: عمادي